Skip to content

Ondernemers beklagen zich bij Wethouder Mackus

7 november 2013 | 16:54

Ondernemers beklagen zich bij Wethouder MackusDonderdagmiddag gingen mevr. Coolen, mevr. Bollen en Dhr Poell namens de ondernemers in de Kerkstraat en Brugstraat en centrummanager Gerrit Timmerman op bezoek bij Wethouder Mackus van Nederweert. Zij overhandigden de Wethouder een aantal handtekeningen van de ondernemers uit het centrum van Nederweert. Deze ondernemers maken zich grote zorgen over de situatie die ontstaan is na de invoering van het eenrichtingsverkeer in het centrum. Volgens de ondernemers is er na de invoering van het eenrichtingsverkeer een flinke dip gekomen in de omzetten van de ondernemers. Klanten beklagen zich over de bereikbaarheid van de winkels. Volgens de afvaardiging van de ondernemers is er sprake van een omzet verlies van 15 tot 20 procent en dat kan niet alleen het gevolg van de crisis zijn.

Fors omzet verlies voor ondernemers

Volgens de ondernemers zou de rijrichting in de Kerkstraat anders om moeten. “Winkelend publiek van buiten Nederweert heeft geen idee hoe de winkels te bereiken zijn “ aldus mevr. Coolen. Dagelijks beklagen haar klanten zich over de ontstane situatie. Wethouder Mackus geeft aan begrip te hebben voor de argumenten. Volgens de wethouder is het echter niet zomaar mogelijk de situatie terug te draaien. Hij geeft verder aan dat hij na 2 maanden nog niet kan concluderen of de ontstane situatie van tijdelijke aard is vanwege een gewenningsperiode of dat het probleem structureel is. Hij zou daarvoor meer tijd willen gebruiken. Daarnaast wil de wethouder graag weten hoe de omzetten in Nederweert zich verhouden tot de omzetten in de rest van onze regio. Indien de omzetten regionaal lager liggen dan is de oorzaak niet alleen de invoering van het eenrichtingsverkeer. Omdat de aangeboden petitie aan het college van Nederweert en de Raad van Nederweert is gericht zal dit als ingekomen stuk in een raadsvergadering behandeld worden. Daarna krijgen de ondernemeers een reactie.

Advertentie

42 Reacties

  1. Dit zeiden we al ver voor de plannen. Maar nee niet luisteren he, naar het volk. Lekker je eigen eige wijze ambtenaren plan door drukken. Hier wordt je toch woest om. Ik bestel via internet mijn goederen sneller dan helemaal om rijden naar het centrum. Nederweert daar kun je dus mooi omheen maar niet in.

    • tja, hoe verzin je zoiets, alsof nederweert een stad is die een promenade moet hebben 🙁
      als ze nog langer wachten zijn de winkels kapotgedraaid, dan hoef niks meer omgegooid te worden.

  2. De situatie omdraaien, gewoon van de andere kant de kerkstraat in. Is makkelijker voor mensen van buitenaf, en als de kopers weer naar huis willen, vinden ze altijd weer een uitweg. Maar het ingaan van het centrum is belangrijker dan het uitgaan

  3. iedereen zegt het alle inwoners van nederweert! de rijrichting moet gewoon andersom en dat dit niet zomaar kan is onzin!! ik zou zeggen beter te snel dan te laat , nu is iedereen nog niet gewend! verder rijd iedereen nog liever naar weert dan hier in nederweert allemaal moeilijk gaan liggen doen!
    het is nu gewoon onmogelijk en niet logisch om je boodschappen bij elkaar te doen, je hebt het sneller in weert gedaan! ik snap best dat de ondernemers hier TERECHT boos om worden. dadelijk is nederweert helemaal kapot!

  4. het beste is gewoon terug naar hoe het altijd geweest is, als bij de herinrichting van de brugstraat de rijbaan net iets breder gemaakt wordt en als degene die gebruik maken van de parkeervakken naast de weg ook de auto naast de weg parkeren en niet half op de weg (parkeren is voor sommige mensen erg moeilijk) dan is het voor het winkelend publiek en voor de winkeliers gewoon opgelost.

    • oeps foutje, brugstraat moet natuurlijk kerkstraat zijn.

  5. Gewoon GEEN eenrichtingsweg…..gewoon zoals het altijd was!!
    We zijn verdomme niet amsterdam!
    En dan straks in de kerkstraat geen parkeerplekken meer…..mooi voor de mindervalide mensen en de mensen die even snel iets moeten hebben.

    Zo gaat het nu….je woont in buschop, je moet naar de aldi, tuuut tuuut, daarna even bijshoppen bij de jumbo, damm ze hebben geen mooie bloemen vandaag bij de jumbo….pff uhhmmm hoe kom ik bij het roosje?? Hahah
    En dan nog even voorstellen dat je volgend jaar de auto Owat bij de sporthal moet neerzetten om bij het roosje bloemen te halen!!

    Succes en vooral sterkte ondernemers!!
    Top gedaan gemeente

    ” nederweert….the place to be”

    • als ik naar de aldi ga, rij ik 50 meter heen en vervolgens moet ik de ringbaan op om weer thuis te komen, volslagen achterlijk 🙁

  6. Goede actie! Helemaal mee eens + het kan beter nu veranderd worden dan als alle verbouwingen achter de rug zijn!
    Maar waarom zouden we in godesnaam de boel om gaan draaien? Kan iemand een logische verklaring geven waarom de Kerkstraat niet gewoon weer een tweerichtingsweg wordt? Mischien het verkeer is minder in de kerkstraat? Zodat de voetgangers veiliger kunnen shoppen? Onzin! Wie gaat er nu in Nederweert met zo’n lange winkelstraat alles met de voet doen? Een eenrichtingsstraat is atijd lastig voor winkelendpubliek.

    Ik merk aan mijzelf dat het winkelen in Nederweert minder prettig is en dat ik hier minder boodschappen doe. En wie heeft bedacht om de Aldi (DE trekker voor Nederweert) zo onbereikbaar te maken???? Wanneer zijn de nieuwe gemeenteraad verkiezingen?

  7. 8 RAADSLEDEN waren TEGEN eenrichtingsverkeer en 9 RAADSLEDEN waren VOOR eenrichtingsverkeer. Onbegrijpelijk. Te idioot voor woorden. Nieuwe brede dure brug en dan mag je de Brugstraat /Kerkstraat niet meer in, dan kan iedereen toch op zijn vingers natellen dat dat tot omzetverlies leid. Argumenten als gewenningsperiode en omzetten vergelijken met de rest in de regio is hier niet van toepassing. Nederweert daar kun je nu héél goed omheen ( richting Weert of Someren.)

  8. Hoezo niet zomaar mogelijk de situatie terug te draaien! Laat dat de gemeente maar eens goed onderbouwen of betalen zij het omzetverlies aan de ondernemers uit!

  9. Ik begrijp niet dat het ooit een richting is geworden.
    gewoon weer terug naar 2 richting, paste eerst ook, nu ook.
    Wil ik nu naar de aldi of de kapper daar ben ik 5 minuten extra aan het autorijden.
    Ligt er nu een fatsoenlijke brug en maak je er maar de helft van de tijd gebruik van. Hadden ze die wel de oude kunnen laten.

    • Precies. Ik snap ook niet waarom ze EN eenrichtingsverkeer maken EN de brug verbreden. Als je voor eenrichtingsverkeer kiest hoef je de brug niet te verbreden gezien er bijna geen mens meer overheen rijdt. Dit omdat je via die kant toch het dorp niet in kan.

      Als ze nu gewoon al die onzin weghalen en mensen gewoon laten rijden zoals dat voor hun het logischt is i.p.v. alle rijrichtingen te willen reguleren, dan werkt het gewoon perfect. En die stoep mag 2x zo dun zijn want er loopt toch geen hond op straat daar.

  10. De grootste fout die gemaakt is om de Brugstraat van budschop eenrichtingsverkeer te maken.
    Jullie als gemeente willen toch de mensen van budschop, Eind en Ospel in Nederweert hebben ?
    Tegenwoordig is het makkelijker om vanuit Ospel in Meijel de boodschappen te gaan doen dan in Nederweert.
    Ik durf te beweren dat als deze situatie zo blijft in de brugstraat geen winkel meer overblijft !
    Nederweert, daar moet je tegenwoordig wel mooi omheen !

  11. is de her Mackus hoofdelijk aan sprakelijk voor dit debakel

    ik hoop het

    de groeten

  12. Prima idee, alles terug draaien. Geen eenrichtingverkeer, kan de bus weer de oude route rijden, zonder zich de bochten om te wringen, en kan het parkeerverbod ook ongedaan worden gemaakt, op de Loverstraat

  13. Dit werkt inderdaad niet zo.
    Neem eens een voorbeeld aan het centrum van Heythuysen.
    Ook kleinschalig, maar wel gemakkelijk te bereiken, meer dan voldoende parkeermogelijkheden
    en met een gezellige uitstraling!

  14. Ik stel voor…laten we een keer in een nachtelijk uurtje verzamelen bij de betreffende verkeersborden…wedden dat we het in een paar minuutjes voor elkaar krijgen om de rijrichting om te draaien? Besparen we de gemeente Nederweert de energie en de kosten om die “kerel” te zijn die ook z’n fouten toegeeft. Want het is niet erg om (inschattings)fouten te maken (ookal had een kind de rijrichting nog beter in kunnen kleuren), maar het is wel erg om je kostte wat het kost vast wil houden aan iets wat andere mensen een enorme financiele kater zal gaan bezorgen. Dus Hubert, ben een vent en verander deze situatie zo snel als mogelijk en biedt hiermee je medeburgers en winkeliers weer een prettiger Nederweert!

  15. Ik ben het helemaal eens met de bovenstaande reactie’s.
    Zelf woon ik sinds kort in Nederweert.
    Het was voor mij een hel om de winkels te bereiken.
    Of van punt a naar punt b te begeven.
    Mijn ouders die regelmatig in Nederweert boodschappen deden,
    komen al niet meer. Omdat het steeds “omrijden”is.

    Ik weet zeker als alles opgeheven zou worden,
    de koopkracht weer een stijgende lijn maakt.
    Dat weet iedereen, alleen toegeven is moeilijk in deze zaak.
    Voor “De Gemeente Nederweert”.

    • Je bedoelt voor bepaalde wethouders Ikke…er zijn nl. toch wel een aantal politieke partijen die dit al voor de invoering aan de kaak hebben gesteld en zich heel hard hebben gemaakt om de rijrichting andersom te laten lopen (als het toch zou gebeuren). Zij hebben toen helaas met 1 stem te weinig verloren van het HEILIGE CDA… En nu kan de gemeenteraad helemaal niets beginnen tegen deze vervelende situatie. Vandaar dat het initiatief vanuit de winkeliers en burgers moet komen. Als het dan eenmaal op de agenda kan worden gezet kan de gemeenteraad er pas weer wat mee…weet het een lastig verhaal, maar dat is nu eenmaal bureaucratie…voor ons burgers erg omslachtig (omdat de oplossing op zich snel kan worden gecreeerd..maar op gemeentelijk niveau gaat dit echt wat langer duren). Daarom is het nu zo belangrijk dat we onze winkeliers ruggesteunen en ons er allemaal hard voor maken. Dan hoeft ook wethouder Mackus niet meer om Nederweert heen te rijden voor zijn boodschapjes!

  16. Rijrichting is een regelrecht drama voor ondernemers. In Nederweert ga je niet shoppen maar boodschappen doen, gericht naar één of twee winkels. Men wil in een dorp niet hoeven te lopen vanaf een parkeerterrein voor vlug een boodschap te doen. Ook daarom is het verdwijnen van parkeerplaatsen voor de winkels een slechte keus mijn inziens. Mensen “sparen” hun boodschapjes op; “ik ga zaterdag toch naar de stad dan pak ik het daar wel” met alle gevolgen van dien.

  17. In 2007 is er al fel protest geweest door ondernemers, gedragen door het MKB. Ook toen wist de gemeente al wat het beste voor Nederweert en haar ondernemers was…
    Opfrissertje (aan de raad van Nederweert gerichte brieven 1e week juli 2007)

    http://goo.gl/Njjp4Q

    (eventueel knippen en plakken in je browser)

  18. In Nederweert ga je inderdaad niet shoppen maar kleine boodschappen doen. Wij gaan vanuit Eind nu naar Heythuysen. A. Binnen 10 minuten hebben we de auto geparkeerd. B. Meer aanbod in winkels en lekker compact bij elkaar. C. Hoeven niet zo te letten op verkeersborden als éénrichtingsweg.

    Hubert, jij bent de zwakste schakel! Dag.

    • Mmm ik proef hier een Eindenaar die niet op Hubert zal stemmen…..

  19. Dat hele eenrichtingsgedoe moeten ze gewoon afschaffen hier in Nederweert. Gewoon 2 rij richtingen in de brug EN kerkstraat. Ik koop sinds het eenrichtingsverkeer er is alleen nog maar via het internet of ik haal het in weert. Ik heb tot nu toe 0 keer boodschappen gedaan in Nederweert ( op de supermarkt na ) en ik verwacht dat dit zo zal blijven.

    Wat dacht je trouwens van het sluipverkeer door de smalle straatjes die om de eenrichtingszone heen liggen? Daar rijdt men tegenwoordig ook 50 / 70 i.p.v. 30. Alsof dat zo “veilig” is.

    Daarbij hebben voetgangers geen 10 meter brede voetpaden nodig. Zoveel mensen lopen er NOOIT in nederweert centrum en dat zal ook zo blijven. Die ene keer dat je toevallig iemand tegemoet loopt kun je wel even netjes voor elkaar opzij gaan, niet? Dit is al decennia goed gegaan.

    Maargoed, bedankt gemeente, ik haal mijn boodschappen wel op het internet. Veeeel gemakkelijker, een dagje wachten op je spullen en vaak ook nog eens goedkoper! Goed bezig. Nederweert, de plaats die je niet in komt en alleen maar omheen kan rijden.

  20. Ik hoop dat de gewennings periode niet duurt tot de eerste winkel failliet is. Ik snap best dat die auto’s niet zo ‘mooi’ staan, maar aan de andere kant heb je ze wel nodig om voor een heel gezin boodschappen te doen.

    Neem dan een proef met het terug
    van de verkeerssituatie. Indien het leidt tot meer omzet, dan lijkt het me duidelijk.

  21. echt geweldige ideen heeft de gemeente
    de brug breder en de wegen afsluiten, erg goed over nagedacht
    natuurlijk moet alles weer terug naar hoe het was
    de betreffende ondernemers hebben het al zwaar genoeg denk ik
    op deze manier had je de brug beter smaller kunnen maken.
    nou kan het nog
    trek die borden uit de grond en probleem is opgelost
    nee eerst een paar maanden afwachten tot in weert iedereen z’n
    draai gevonden heeft.
    tjonge tjonge die dit regelen zijn duidelijk geen ondernemers
    ondernemers van nederweert veel succes in de toekomst

  22. Wat ik overigens ook zo’n goede grap vind, is dat deze hele situatie gecreeerd is om naast de verkeersveiligheid de kern Budschop wat meer bij Nederweert te betrekken en zich wat minder buitengesloten te laten voelen…dus mensen aan de andere kant van het kanaal…hoe voelen jullie je nu? Gezellig he!!

  23. Laten we met zijn allen kijken wat mogelijk is en de politiek niet alleen de schuld geven.
    Ik volg altijd alles mbt het centrum van ons Nederweert en wat ik nog weet is dat het CDA destijds als enige tegen deze richting heeft gestemd. En wel:
    Bij de besluitvorming in 2008 waren 11 raadsleden voor en 6 tegen. Het CDA heeft toen als enige tegen gestemd.
    Daarnaast is een tijdje terug al door het CDA zorg geuit over het geheel, dus als de verkiezingen dan komen en het JAN weer overal tegen aan trapt, weet dan waar je op stemt. Het CDA is toch de partij die als enige de kritische noot in deze heeft gekraakt!

  24. Beste ondernemers en automobilisten,
    Met verbazing lees ik bovenstaande reacties. Hoe verstokt komen jullie allemaal als automobilisten op mij over. Je zit droog, warm en comfortabel in zo’n ding, en dan nog maar zaniken dat je twee straatjes om moet rijden. Dan ga je toch gewoon lekker naar Meijel en Heythuysen en Weert? Wedden dat jullie dat niet lang volhouden? Na een paar maanden ken je hier weer de weg, zijn de andere plaatsen toch best ver voor het halen van een pakje soep en rijden jullie weer met de auto toch naar de winkeltjes hier.
    En als je dan niet wil omrijden, dan ga je toch gewoon met de fiets? Ja…, dat kan ook hoor! Voor fietsers is de verkeersveiligheid nu aanmerkelijk verbeterd, ik voel me in ieder geval een stuk veiliger dan voorheen. In dat opzicht zijn de kern Nederweert-Eind, het wijkje Budschop en de rest van Nederweert heel goed met elkaar verbonden.
    Voor de ondernemers zit de uitdaging in het aantrekkelijk houden van hun winkels. Wees dan een ondernemer in de echte betekenis van het woord en verzin iets, maar ga niet zitten mokken omdat de verkeersveiligheid (ook voor jullie (klein)kinderen) verbeterd is.
    Met vriendelijke groeten namens de fietsende volwassenen en alle kinderen van (heel) Nederweert.

    • @barend,
      Ik woon in Ospel en rij nu inderdaad naar de Jumbo in Meijel, bevalt prima.
      Pak ik daar het kruidvat mee en loop niet te emmeren dat ik ergens niet in kan.
      Voor de fiets grote boodschappen te doen is te ver.
      En we hebben vorige week in het nieuws gelezen dat de veiligheid voor fietsers nu beter is…. ;(

    • Beste Barend,

      Het is heel begrijpelijk dat u als fietser deze mening heeft. Het is ook hier en daar wat veiliger geworden, hoewel de situatie op de brug richting brugstraat nog behoorlijk te wensen overlaat. Ik snap dat het voor fietsers onbegrijpelijk is dat automobilisten zo reageren en “zeuren”. Maar het is een feit dat de omzetten van de lokale winkeliers en de supermarkten zoals de Aldi dusdanig omlaag zijn gegaan dat er, als het eenrichtingsbeleid blijft bestaan in de huidige versie, over enige tijd geen winkels meer zijn om naartoe te fietsen. Dan zult u voor uw pakje soep naar Weert of andere dorpen moeten. Het is niet alleen zo dat mensen van Nederweert zich niet meer aangetrokken voelen om binnen eigen dorp te winkelen…Vooral het publiek van buitenaf blijft nu weg. En dat is natuurlijk niet de bedoeling geweest. Op zich is het eenrichtingsbeleid niet het ergste probleem. De richting waarin deze loopt is onlogisch en zeer ongemakkelijk. U spreekt over veiligheid, maar de huidige richtingsloop creërt alleen maar onveiligheid.
      Automobilisten moeten nu om in het centrum te komen door het bejaardengebied (sorry dat ik het nu zo oneerbiedig benoem). Komen ze vanaf het St. Antoniusplein, dan nemen veel automobilisten als sluiproute de parkeerplaats van de Jumbo of schieten de Burg. van Udenstraat in. Beide uiteraard niet geschikt en/of berekend op sluipverkeer. Tevens zie ik het elke week wel een aantal keren gebeuren dat automobilisten richting Kleine Winst rijden ipv kanaal als ze van de Aldi afkomen. Dus is mijn vraag…is dat dan wel veilig? Natuurlijk kan de politie daar weer gaan staan om de situatie te handhaven, maar uiteindelijk lost dat niets op. Het probleem blijft dat er minder winkelend publiek maar Nederweert komt, minder geld wordt uitgegeven en de winkeliers niet mokken maar zich ontzettend zorgen maken. Zij gaan nl. kopje onder en verliezen veel meer dan u en ik als zij de huur van hun pandjes niet meer kunnen ophoesten. En dan is het makkelijk om te zeggen dat ze inventief moeten zijn en hun winkels aantrekkelijk moeten houden, het zijn reeds ontzettend leuke nette winkeltjes die al een zeer uitnodigende uitstraling hebben. Dus daar ligt het probleem niet. Het is makkelijk om de uitdaging bij hen te leggen, maar als klanten toch wegblijven en vaste klanten aangeven geen zin meer te hebben om in Nederweert boodschappen te doen vanwege de verkeerssituatie, dan zegt dat toch wat mij betreft genoeg!

  25. Nederweert waan je niet groter dan je bent. Laat de ondernemers mee denken en beslissen het gaat er niet om wie nu politiek wint of verliest. We dienen het bruisend hart in nederweert te houden, niet achterom blijven kijken als het fout is gegaan of nawijzen heeft geen zin, leer van de fouten verander de situatie en maak goede ruimere als nu parkeer plekken in de kerkstraat voor kort parkeerders. Buitenom voor lang parkeren en zorg dat Nedeweert weer die zuiging krijgt die het nodig heeft. B&W buig om en luister naar je inwoners wij zijn jullie en gaan er voor doen jullie mee?

  26. Inderdaad, luister naar de geluiden, en doe er iets mee. Zet je trots opzij en doe het samen. Alleen dan blijft Nederweert, Nederweert

  27. Het punt is juist dat de gemeente niet wil dat Nederweert Nederweert blijft! De bereidheid om naar ondernemers/ inwoners te luisteren is er niet. Persoonlijke doelen van ambtenaren/ wethouders wegen veel zwaarder! Hubert zet ondertussen deze 3 ondernemers in de wacht… hij wil eerst weten hoe het verlies zich t.o.v. de regio verhoudt. Het zal de nodige tijd kosten om deze vraag te beantwoorden (als deze vraag al te beantwoorden valt…) En Henkie? Die laat zich nooit in het centrum zien…

  28. Supermarkten:
    Voor de inwoner van Nederweert-Eind is er niets veranderd wat boodschappen doen betreft. Nederweert was al het beste te bereiken via de Randweg -> Lindenstraat. Via de Geenestraat (T-splitsing Rabobank) ben je binnen enkele tellen bij de Emté, Jumbo en ook de Aldi. Mocht je naar Jan Linders willen dan sla je niet de Lindenstraat in maar één afslag eerder via Aan Vijftien, zorgcentrum St. Joseph en je staat op de parkeerplaats van Jan Linders.

    Nu lees ik hier dat er mensen uit Eind zijn die hierdoor 12 kilometer naar Heythuysen gaan rijden. Het is absoluut niet slim want het is absoluut niet sneller en het kost je een hoop extra benzine. Je hebt er daarnaast niet alleen jezelf mee maar ook de Nederweerter ondernemers.

    Voor inwoners van Ospel en Budschop was het inderdaad altijd handig om via Brug 15 en de Brugstraat bij deze supermarkten te komen. Het is nu echter zo dat ze de brug evengoed over kunnen maar dan twee straten om moeten rijden om bij bijvoorbeeld de Jumbo of Aldi uit te komen. Om daar dan voor naar Meijel te gaan is eigenlijk net zo raar als de Eindenaar die naar Heythuysen gaat. Je houdt jezelf en de ondernemers voor de gek.

    Overige winkels:
    Het is allemaal wat onpraktischer maar het is vooral een kwestie van gewenning. In het gezellige Panningen kun je de auto ook niet voor je favoriete schoenenwinkel zetten want daar is het gehele centrum autovrij en in Someren is ook eenrichtingsverkeer doorgevoerd. Wij Nederweertenaren zijn gewoon altijd te verwend geweest en waren toen juist aan het klagen dat het te druk is met auto’s in de Kerkstraat.

    Het is aan de ondernemer om hun winkel aantrekkelijk te maken en te houden en het is aan de inwoners om deze ondernemers niet te laten vallen nu ze één of twee straten om moeten rijden.

    De rijrichting van de Kerkstraat zou je om kunnen draaien maar dan moet je op weg naar huis weer een blokje omrijden. Al met al veranderd dit vrij weinig. Voor de rest ligt het bij de ondernemers zelf om de mensen naar hun zaak te krijgen.

  29. Hey Giel, werk je soms bij de gemeente ????

  30. Nee hoor, dan had ik het verhaal wat ik typte al lang en breed (weliswaar in een andere schrijfwijze) gecommuniceerd naar alle Nederweertenaren.

    Ik hoef niemand te verdedigen als je dat denkt. Ik praat alleen niet met de grote hoop mee. Er zijn hier en daar best wat kleine verbeterpunten. Zoals ik aangaf zou je de rijrichting van de Kerkstraat wellicht om kunnen draaien al moet je je afvragen of dat zin heeft (snel onderzoeken dus) en ook ik vind het stoplicht bij ‘’Vinken’’ onhandig. Ik vind alleen dat alles behoorlijk overdreven wordt en het bijna een trend is om hierover te klagen.

  31. Dat is nu juist de vraag Giel. Wie zegt dat het overdreven is. Het kan wel kloppen dat door kuddegedrag mensen nniet meer of minder vaak naar ondernemers komen. Maar het is wel een feit waar ondernemers last van hebben. Helaas ken ik ook veel mensen uit onder andere Weert en Eind die nederweert links laten liggen. Stom, overdreven of raar. Kan zijn, maar ondernemers zijn nu wel de dupe!

  32. De gemeente snapt er inderdaad helemaal niets van, “moet toch echt gestudeerd hebben om zo lomp te reageren”, moeten eerst gaan onderzoeken of het een andere oorzaak heeft dat de omzet daalt. De mensen die naar Nederweert gaan winkelen, gaan voor het gemak. Niet om eerst in een of ander “DOOLHOF” terecht te komen. Beste wethouders ga je diep schamen, er zijn voorbeelden genoeg dat dit niet werkt.
    Gemeente Cuijk autovrij gemaakt of eenrichtingsverkeer, hele dorp is nu winkelvrij en autovrij, ondernemers zijn bijna allemaal vertrokken na vijf ellendige jaren achter de rug hebben ze alles teruggedraaid.

    Beste wethouders ga je heel diep schamen en laat alles bij het oude en denk aan alle ondernemers uit Nederweert die alle steun hard nodig hebben.

    Laat het dorp. dorp Nederweert waar iedereen trots op is.

  33. De gemeente Nederweert, met al haar wethouders én burgervader, weet zelf altijd wat het beste is. Voorbeelden uit andere plaatsen worden niet bekeken, en al zeker niet overgenomen! Ook adviseurs kunnen vertrekken als hun (deskundige) adviezen niet stroken met de eigen ideeën…

    Nieuw initiatief in centrum van Nederweert

    Archiefdatum is 20-02-2007.
    In november besloot de gemeente de samenwerking te beëindigen met het bureau dat het verkeersplan opstelde. Bureau Kragten gaat het project nu afmaken.

    Samenwerking beëindigd
    In 2005 is gestart met de voorbereidingen voor het verkeersplan. Een extern bureau kreeg van de gemeente de opdracht om dat plan te maken. In de loop van 2006 bleek echter dat de producten die het bureau leverde, niet de door de gemeente gewenste kwaliteit hadden. Daarom is in november 2006 besloten de samenwerking te beëindigen.

    Nieuw bureau
    Twee bureaus hebben een nieuw plan van aanpak ingediend. De gemeente heeft besloten om bureau Kragten het verkeersplan verder te laten uitwerken. Er is daarbij vooral gelet op de procesaanpak. Zo vindt de gemeente communicatie erg belangrijk, zowel tussen de gemeente en het bureau en met belanghebbenden en de raad.

    Uitwerking
    Een precieze planning wordt nog samen met het bureau uitgewerkt. Op korte termijn start Kragten met een aanvullende inventarisatie van bestaand beleid en de verkeerssituatie. Daarna komt de visievorming en het opstellen van verkeerskundig beleid. Als het beleid vaststaat, wordt een meerjaren uitvoeringsprogramma gemaakt.

    Bron: Persbericht 6 februari 2007, website gemeente Nederweert

  34. En dan beweert de gemeente ook nog, dat ze rekening houd met haar burgers. Shame on you, gemeente Nederweert


Plaats een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Advertentie

Foutje gespot?

Oeps, je hebt kennelijk een foutje gespot.
Fijn dat je ons op de hoogte brengt. Met een paar klikken kun je ons hierover een berichtje sturen. We doen ons best het foutje zo snel mogelijk te herstellen en je hiervan op de hoogte te brengen.

Advertentie

De cursus “Molengids” succesvol afgerond
20 november 2024 | 8:00
Purifé – waar jouw huid centraal staat!
19 november 2024 | 21:00
Jubileumjaar 9×11 met motto ‘Bekans ieëwig jônk’
19 november 2024 | 20:01
Extra vertoningen aan de kalender toegevoegd
19 november 2024 | 19:24

Advertentie