Nederweert werkt gestaag aan de verbetering van de dienstverlening. Of de contacten nu door een bezoek aan het gemeentehuis, telefonisch of per internet plaatsvinden, het gaat er om dat u gestroomlijnd, goed en snel wordt bediend.
Op zich is dat van alle tijden, dienstbaarheid is een groot goed van “overheidsdienaren”. Nieuw is dat in deze tijd burgers steeds meer willen kunnen kiezen voor hun eigen communicatiekanalen. Daar kunnen we wel op sturen, bijvoorbeeld door onze digitale dienstverlening steeds verder te verbeteren en bij de tijd te brengen, bijvoorbeeld door het werken op afspraak te promoten.
Achter elke dienst die u van de gemeente afneemt zit een hele wereld van organiseren en in elkaar grijpende radertjes. Wij doen dat zonder veel bombarie en ophef.
Bestuurlijk ben ik verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering, organisatie-ontwikkeling en dienstverlening. Die onderdelen vereisen veel aandacht van de leiding, eerst en vooral van de algemeen directeur. Het is de kern van ons gemeentelijk werk, we scoren er in vergelijking met andere gemeenten goed in. Dat blijkt telkens weer uit het onderzoek “waar staat je gemeente”. We zijn daarbij niet uit op chocolade koppen. Het speelt zich allemaal in relatieve stilte af. “Gewoon doen” was al ver voor mijn komst daarbij ons gemeentelijk handelsmerk.
Altijd alléén maar gewoon doen is ook niet leuk. Tijdens het benefietconcert voor de Alped’HuZes mochten 4 bands nog eens flink aan de bak. En bepaald niet in relatieve stilte. De 21Boeket Blues Band was erbij en ik dus ook. Het publiek en wij zelf hadden voor het goede doel grote lol. Pure levensvreugde, dat is een belangrijk medicijn tegen kwalen en ongemak.
Meer Weblog Evers
Er zijn nog geen reacties geplaatst