Ingezonden brief
5 jaar geleden gingen we een huis huren van woningvereniging Nederweert. Bij de oplevering werd ons toegezegd dat dat zelfde jaar het schilderwerk aan de beurt was.
Nu 5 jaar later …..
Rotte kozijnen met gaten erin. Na vele telefoontjes is dan uiteindelijk afgelopen week de schilder gekomen en heeft alles gecontroleerd op rotheid, nu zitten wij met een buitentemperatuur van – 4 en twee kleine zieke kinderen als gevolg van de gaten in de kozijnen want het tocht overal.
Wij betalen netjes iedere maand onze huur maar de woningverening laat afweten en geeft aan dat het project al lange tijd bij de schilder licht. Maar wie laat het zover komen, (toch niet de schilder maar de woningvereniging), wij vinden dit absoluut niet acceptabel dat de woningvereniging slecht onderhoud uitvoerd maar wel iedere maand veel huur ontvangt. Het bestuur en directie zit er natuurlijk wel warm bij in deze voor ons koude december maand.
Een gedupeerde huurder
16 Reacties
Tsja, waarschijnlijk zullen de huizen van de medewerkers van de woningvereniging er zo niet uitzien! Ben de afgelopen jaren al enkele keren bij de Woningvereniging geweest om te klagen over de staat van onderhoud van de toegangsdeur tot de aanleunwoningen. Schandalig gewoon! Die deur ziet er echt niet uit, maar hij biedt toegang tot meer dan 20 bewoners van dat complex. Ik durf de wedden dat de voordeur van de directeur van de Woningvereniging strak in de lak zit! Ik heb wel een tip voor je: betaal 100 euro per maand minder. Geef aan dat je dat geld opzij zet en zult betalen als alles in orde is gemaakt. Zo zet je er druk achter én geef je tegelijkertijd aan dat je bereid bent te betalen! Succes!
helaas kun je niet zomaar huur inhouden, want dan kom je als wanbetaler geregistreerd te staan. Ik denk dat dit , door het hier te plaatsen beter is. Hopelijk gebeurt er nu snel iets.
De geplaatste foto’s met toelichting geven aan dat de betreffende huurder zich letterlijk en figuurlijk in de kou voelt staan door de Woningvereniging. Dat vinden wij heel vervelend: we doen dagelijks ons best om de service-en dienstverlening aan huurders zo goed mogelijk te doen. Soms kan er iets mis gaan, maar dan horen we dat graag rechtstreeks .Alleen op die manier kunnen we samen met hen bekijken hoe we zaken kunnen oplossen.
We vinden het dan ook jammer dat de betreffende huurder vorige week niet rechtstreeks contact met ons heeft opgenomen om zijn klacht te melden, zodat we ter plekke samen naar een oplossing hadden kunnen kijken.
Voor zover wij aan de hand van foto’s kunnen zien betreft het een woning in een complex, waar nu onderhoud schilderwerk plaatsvindt. Daarbij hoort ook het aanpakken van houtrot, waarbij delen van kozijnen worden weggekapt, om zo de herstelwerkzaamheden goed te kunnen uitvoeren. We kunnen nu niet beoordelen of de schilder wellicht nalatig is geweest bij het aanbrengen van tijdelijke bescherming, om zo regen- en kou tegen te gaan. Daarvoor hebben we echt de individuele gegevens nodig.
We zouden dan ook graag in contact willen komen met de gedupeerde huurder zodat we samen de ontstane situatie kunnen bespreken. We hebben maandag 8 december contact gezocht met de redactie van nederweert24nl. om evt. de contactgegevens van de huurder te kunnen krijgen. Afgesproken was dat de huurder zelf contact met ons zou opnemen. Dat is nu nog niet gebeurd. Daarom alsnog via deze webside de oproep om morgen met de Woningvereniging contact op te nemen. Dan kunnen we aan de slag om iets te doen aan de door de huurder ervaren problemen.
Geachte Woningvereniging
Zorg maar eens eerst dat jullie intern ook de zaken op orde hebben want ik heb vanmiddag om 14.30 uur een half uur telefonisch contact gehad met de Woningvereniging en deze het hele verhaal uitgelegd
dit kan helpen: http://www.huurcommissie.nl
Ik huur al meer als 20 jaar bij de woningvereniging, maar nooit geen klachten. Ben altijd prima geholpen, als er een klacht was. Misschien helpt het, als je vriendelijk blijft, want dat zijn hun ook.
Wij huren ook bij Woningvereniging Nederweert en kennen het problemen. Wij huren al 8 jaar bij hun. En in al die jaren is het bij ons ook nog steeds niet opgelost. Rotte kozijnen, overal tocht je stookt je kapot. En hun maar iedere maand de centjes op strijken maar de problemen niet oplossen. Ik noem dat van kastje naar de muur sturen WVN !
Wij zijn er voor de huurders laat het ons weten en wij zoeken een oplossing voor u of gaan ermee naar de huurcommissie.
Voor deze kozijnen hoef geen schilder meer te komen.
Deze kozijnen zijn duidelijk overleden.
Aangezien dat er niks aan gedaan wordt , zal er wel iets anders aan de hand zijn.
Denk aan op termijn renovatie of sloop.
Als onze burger vader bij de woningbouw zou werken zouden deze kozijnen op tijd worden geschilderd of vervangen.
Geweldig Ron!
Sorry
Ik kon het niet laten dit is toch wel de in kopper van de maand.
Toppertje . Hopelijk leest onze burgervader ook nederweert 24. En kan hij een goed woordje doen /actie nemen . Zoals een vader behoort te doen . Opkomen voor zijn kroost .!
Wanneer de woningvereniging in gebreke blijft kun je zondermeer naar de huurderscommissie stappen. Kun je makkelijk zelf, heb je geen hulp voor nodig . En dit werkt echt!!
wanneer de
wanneer de?
iets meer toelichting graag.
Wellicht kan de huurder die het betreft contact opnemen. Wij verzorgen bouwkundig onderhoud voor de huurders van WVN en kunnen samen met u bezien welke oplossing er mogelijk is. Helaas is nu niet bekend welke huurder het betreft. U kunt uw contactgegevens mailen naar info@maasvesteberbenbouw.nl