Familiebedrijf Moonen Packaging viert dit weekend haar 60-jarig bestaan als verpakkingsspecialist. Wat begon op de fiets en de broodkar in de regio, groeide uit tot de aantrekkelijkste werkgever van Limburg, het groenste bedrijf van Nederland en Europees koploper in duurzame verpakkingen.
Tijdens een speciaal familieweekend met alle medewerkers staat de verpakkingsleverancier uit Weert ‘even’ stil bij alles wat de onderneming heeft bereikt. Natuurlijk wordt er ook vooruitgeblikt hoe Moonen Packaging ondernemend Nederland ook de komende jaren gaat verpakken.
Met de paplepel
“Moonen Packaging heeft een geschiedenis om trots op te zijn”, vertelt algemeen directeur Gé Moonen. “Mijn grootvader en mijn ouders, Bèr en Toos Moonen, hebben het bedrijf sinds 1955 opgebouwd en vleugels gegeven. In mijn beleving vliegen we daar nog op, alleen op veel grotere hoogte. We begonnen bescheiden, als leverancier voor de ondernemers in de regio. Tegenwoordig doen we dat nog steeds, maar zijn we in veel meer branches en landen actief. Er is veel veranderd in de manier waarop we ondernemen, en toch is ook veel gebleven zoals het was. Want de klant staat nog steeds centraal, bij alles wat we doen. Mijn ouders begrepen al snel, dat we zonder die klant geen bestaansrecht hebben. Dat is mij ook met de paplepel ingegoten en dat draag ik elke dag naar alle medewerkers uit.”
Tradities doorbreken
De grootste verandering is dat Moonen nu veel bewuster onderneemt dan ooit mogelijk was. “We zien dat het milieu en onze toekomstige generaties er bij gebaat zijn als wij onze wereld veranderen”, vertelt Gé Moonen. “Dat doen we samen met medewerkers, klanten en leveranciers. Waar mogelijk gaan we de keten in om een ingesleten traditie te doorbreken met een alternatieve verpakking van hernieuwbare grondstoffen. Dat hadden mijn ouders vroeger nooit kunnen doen. Nu leven we in een andere wereld en opereert ons familiebedrijf op veel grotere schaal. We zijn dit jaar uitgegroeid tot 104 mensen. Met zijn allen gaan we klanten ook de komende decennia centraal stellen. Door ze op hun wenken te bedienen, en kennis te laten maken met milieuvriendelijke innovaties waar we zelf in geloven. Samen verpakken we heel ondernemend Nederland en trekken we hen over de groene streep. Maar eerst gaan we feest vieren!”
Er zijn nog geen reacties geplaatst