Het lijkt nog zo kort geleden, de dag dat Anita van Brummen voor de eerste keer de deuren opende van Oorzaak Hoorkliniek. Nederweert kreeg een eigen speciaalzaak voor het gehoor. Om het vijfjarig jubileum te vieren werd natuurlijk stil gestaan bij de aller nieuwste technieken op het gebied van hoortoestellen. Anita heeft passie voor haar vak en wil het allerbeste voor haar klanten. Deelnemers konden vandaag zelf de allernieuwste techniek zelf ervaren.
De inwoners van Nederweert en omstreken weten dat je voor je oren bij ‘Oorzaak’ en dus bij Anita moet zijn voor de laatste snufjes op het gebied van hoortoestellen en service. De van oorsprong Amsterdamse triage-audicien heeft jaren geleden al eens in Midden-Limburg gewoond. Heimwee naar het mooie Limburg en haar droom tot zelfstandig ondernemerschap kwamen samen met de opening van Oorzaak Hoorkliniek in Nederweert. Vanuit haar ruime ervaring als audicien heeft zij een heel eigen visie ontwikkeld over wat goede hoorzorg is. Zij vindt het belangrijk dat de cliënt centraal staat in de keuze voor een hoortoestel. Kwaliteit, service en maatwerk kunnen alleen geleverd worden als er voldoende tijd en aandacht is voor de cliënt. Ruime, persoonlijke aandacht en een vriendelijke woord is dan ook wat u mag verwachten bij deze speciaalzaak.
Het succces van Oorzaak Hoorkliniek
De hoorbranche is sinds enkele jaren flink in beweging. Meer dan eens wordt er volop geadverteerd door landelijke ketens met lage prijzen en gratis hoortoestellen. Op het eerste gezicht een aantrekkelijk aanbod voor slechthorenden, aangezien hoortoestellen een kostbaar hulpmiddel zijn. Als kleine onderneming heb je minder middelen om te adverteren. Hoe onderscheid Oorzaak Hoorkliniek zich in de massa van aanbieders?
Volgens Anita is het succes van Oorzaak Hoorkliniek op meerdere manieren te verklaren. “Wij zijn niet gebonden aan één leverancier en hebben daardoor legio keus voor de cliënt. Wij leveren geen gedateerde hoortoestellen, maar enkel de nieuwste series van bekende a-merken als Widex, Unitron, Starkey, Phonak of Oticon.”
Persoonlijke begeleiding
Bij het aanpassen en verkopen van een hoortoestel komt meer kijken dan je op het eerste gezicht zou denken. Bij Oorzaak Hoorkliniek is er juist veel aandacht voor deze, minder zichtbare aspecten. Bijvoorbeeld een goede begeleiding tijdens de proefperiode. Niet goed meer kunnen horen is heel aangrijpend en mensen hebben vaak behoefte aan een luisterend oor en herkenning. Weten dat wat ze doormaken en ervaren heel normaal is.
Voor veel beginnend slechthorenden is het een grote stap om aan hoortoestellen te beginnen. Iedereen kent wel een verhaal van de stereotype slechthorende, met grote ouderwetse hoortoestellen achter de oren, die het allemaal niet meer meekrijgt. Slechthorendheid als een stigma voor ouderdom. Mensen worden tegenwoordig steeds ouder en staan vaak nog volop in het leven op het punt dat ze slechter gaan horen. Ze willen zich verre houden van hulpmiddelen die geassocieerd worden met ouderdom. Maar door uitstel doe je jezelf tekort. Meerdere onderzoeken laten zien dat tijdig beginnen met hoortoestellen je juist jong houdt. De hersenen hebben de informatie nodig om fit te blijven. Bovendien verloopt het wenproces vaak beter en vlotter als iemand een niet al te groot gehoorverlies heeft wanneer hij aan hoortoestellen begint.
Onzichtbaar hoortoestel
Met het esthetisch aspect zit het bij Ooraak Hoorkliniek ook wel goed. Grote, zware hoortoestellen met kunststof oorstukjes zijn soms nog nodig, maar in de meeste gevallen is iemand heel goed geholpen met een klein, bescheiden receiverhoortoestel. Deze nieuwe generatie hoortoestellen is nagenoeg onzichtbaar, terwijl een snelle microchip talloze technologieën inzet om het geluid zo comfortabel mogelijk binnen te laten komen bij de drager.
Al die service, aandacht en mooie, kleine hoortoestellen maken dat je al snel het volgende aanneemt: Oorzaak Hoorkliniek is alleen voor de cliëntèle met een goed gevulde portemonne. Nee hoor, dat is niet zo, zegt Anita. Ook bij ons kunnen mensen een gratis hoortoestel krijgen. Dat hangt af van hoe iemand verzekerd is. Het is voor ons de uitdaging om iemand een hooroplossing te bieden die aansluit bij het gehoorverlies, de leefstijl, de verwachtingen èn iemands portemonnee. Bij Oorzaak Hoorkliniek staat de klant nog centraal, en dat merkt je!
Meer informatie? Kijk eens op www.oorzaakhoorkliniek.nl of loop eens binnen aan de Staat 1, het markante pand tegenover de Kleine Winst.
2 Reacties
Anita , Gefeliciteerd met het 5 jarig bestaan . Heel veel succes de komende jaren !
Zelf ben ik in het bezit hoortoestellen en ik kan zeggen dat alles begint met goed luisteren.
Over deze zaak gaan we nog veel horen.