De politie heeft zaterdagmiddag een snelheidscontrole gehouden op de N266 in Nederweert. Tijdens een uurtje controle heeft de politie flink wat boetes uitgeschreven.
De controle vond plaats ter hoogte van de Schoolstraat bij Zorgcentrum St Joseph. De toegestane snelheid is daar 50 kilometer per uur. “Vooral automobilisten die vanaf Brug 15 kwamen bleken bijna allemaal veel te hard te rijden. Ik ben eigenlijk wel geschrokken van het aantal overtredingen,” vertelt wijkagent Joost-Jelmer Kasper. “We hebben de grens bij 70 gelegd anders hadden we nog veel meer mensen aan moeten houden.”
De komende periode zal het verkeershandhavingsteam (VHT) van de politie meer controles op deze weg gaan uitvoeren. Dus wees gewaarschuwd!
26 Reacties
Wordt de politie eindelijk eens wakker, moeten ze door de weeks ook maar eens flitsen, de racebaan van Nederweert en zeker vanaf de chinees tot net achter het ouderencentrum
Ohja want het is ook zo gevaarlijk om daar 80 te rijden. Laat me niet lachen. Als dat een 50 weg is, moet dat stuk na de rotonde ook 50 zijn, want de indeling is identiek. Of is het toch, zoals wel vaker, alleen voor boetes uit te delen? Laat je geen illusie over de max snelheden.
helmaal eens 50 daar is geen snelheid ik heb daar vanmorgen nog 120 gereden 🙂
Dan heb je geluk dat er geen slaakop de weg opgedraaid is……
Er zijn genoeg automobilisten die niet kunnen inschatten of jij met 50 aankomt of met 120….
Geeft wel degelijk een verschil met jouw remweg ………..
vanaf de chinees naar sluis 14 daar zijn geen zijwegen er reed er een precies 50 dan krijg zo’n acties
Het verschil met het stuk tussen de rotonde en 14 is dat het stuk tussen de rotonde en 15 binnen de bebouwde kom ligt. Dan is de maximum snelheid 50. Niet alleen in verband met verkeersveiligheid (er zijn diverse zijwegen waar verkeer uit komt), maar ook bijvoorbeeld geluidsoverlast.
Heel goed dat het een 50 weg is dus. Ook heel goed dat er gehandhaafd wordt, want vrachtwagens en auto’s die 80 rijden zijn niet geschikt voor in de bebouwde kom.
Heel goed dat ze daar eens controleren. Mag van mij veel vaker gebeuren, want daar houdt niemand zich aan de snelheid.
Op zo’n plek waar het makkelijk scoren is, maar waar de verkeersveiligheid niet in het geding is gaan ze wel staan die mannen. Maar in woonwijken zie je ze nooit. Neem bijv. bredeweg vanaf kruisbeeld Molenweg tot aan kerneel. 30 km zone, maar iedereen rijdt daar 50+. Mijn kinderen zijn daar al bijna een paar keer van hun sokken gereden. Ga daar eens controleren beste Joost-Jelmer Kasper! Nu zijn jullie alleen maar automobilistje aan het pesten.
helemaal eens ik woon op de houbenbaan in die 6jaar twee keer een politie auto gezien is daar net een racebaan er hebben er al 4 tegen een boom gezeten blijkbaar is buitengebied niet belangrijk stikt van de wiethokken paar weken terug hebben ze nog twee bussen gejat ik zie werkelijknooit een politie auto
En 1 in het kanaal…….
Flitsen bij brug 15 is ook een optie, men rijdt er voortdurend door rood.
Pak de Hulsenweg maar eens. 30km zone en daar rijdt iedereen gewoon 80+.
En dan de Ospelseweg er achter aan, rijd ook niemand 30, zelfs de wethouder niet die daar in de buurt woont.
Toch maar een nieuwe randweg ?!
dat heeft helemaal geen nut die randweg, ze rijden overal te hard, zelfs op wegen met drempels, zijn ze die over geven ze vol gas om vervolgens bij de volgende drempel weer hard op de rem te moeten. Het heeft nikt met wegen te maken maar met de mensen die menen auto te kunnen rijden!!!!!
Het is wel duidelijk dan dat dit geen 50 km weg is, maak er een 80 km weg van.
Goedzo. Gewoon netjes aan de snelheid houden. Dat deze weg zich leent om harder te rijden is toch totaal geen argument, het is bebouwde kom en 50=50. Of je het ermee eens bent of niet, regels zijn er nou eenmaal. Maar ben het zeker eens met de stelling dat er ook op andere plekken eens gemeten moet worden. Buitengebied, maar zeker ook kerkstraat op mensen die tegen de richting inrijden. Ik ben het ook niet eens met een richting daar, maar wanneer er idioten hun eigen regels bedenken wordt het gewoon gevaarlijk.
Hier ben ik het dus geheel mee eens.
Is er weer een bonusregeling voor agenten ? Het verdienmodel is weer duidelijk. Niks veiligheid….
De enige die daar de straat over steekt wil toch al in het kanaal springen, maak die weg 70 km en doe niet zo gek.
deze controles hadden al veel eerder moeten gebeuren, maar ja vroeger was deze apparatuur is niet. Had die dronken scheurneus mijn zusje niet dood gereden. Dus controle juist daar ……………heel graag.
Ik raad de dienders aan om eens te letten op wapperende, gesluierde fietsters. Als koord danseressen wagen ze zich in de kerkstraat. Hun sturen bewegen met hoge snelheid van links naar rechts om het evenwicht te zoeken.
Een kettingkast ontbreekt bij sommigen zelfs, zodat een lang gewaad tussen de vrij liggende ketting dreigt te belanden waardoor het gevolg zich laat raden. Het is een kunst om als automobilist zulke weggebruikers te blijven ontwijken! Op snelheid controleren op wegen waar dat niet nodig is kan altijd nog.
Goede zaak om bij de N266 te controleren. 50 km is 50 km. Hier goed handhaven bevorderd de leefbaarheid. Geeft een positieve werking mbt bestrijding barriere werking Budschop kern en geluidsoverlast voor de aanwonenden.
Hier goed handhaven levert naast de bekeuringen een besparing van € 20.000.000 tot € 30.000.000 gemeenschapsgeld op.
Handhaven is prima, maar vindt ook dat randvoorwaarden moeten kloppen.
Als je wilt dat mensen 50 rijden zorg je voor een ander infrastructuur dan wanneer ze er 70 of 80 mogen. Gezien de huidige infrastructuur is het logisch dat mensen hier 70 of 80 rijden, al is het nu minder dan voorheen door de nieuwe rotonde.
Ik voel me er niet prettig bij om hier 50 te rijden en voel me vrijwel altijd verplicht om minimaal 60 te rijden.
Zullen we het nog eens over een “Randweg” hebben?.
Ja Mien M laat eens horen .
Mooi extra zakcentje om budget randweg sluitend te krijgen….!?
Ik heb zo’n idee dat item onder verkeersveiligheid nog eens terugkomt in beargumentering randweg. Tig jaren daar niet gecontroleerd en nu ineens…. Kunt op heel veel plaatsen controleren (en terecht: 50=50 en 80=80).