Skip to content

Limburgs lekker naar Amsterdam

28 mei 2017 | 15:37

Een tiental foodproducenten uit de regio Peel en Maas heeft de handen ineengeslagen. Samen willen ze de regio Peel en Maas als dé foodregio positioneren en hiermee ook hun eigen producten onder de aandacht brengen. Onder de noemer Limburg LEF presenteren de ondernemers op woensdag 21 juni bourgondisch Limburg in Amsterdam.

De regio Peel en Maas bevat een enorme diversiteit aan foodbedrijven. Een tiental van deze bedrijven heeft zich de afgelopen periode samengevoegd onder de noemer Limburg LEF. De groep bestaat uit een bierbrouwer, wijnerij, escargotskweker, cateraar, fruitteler, fruitboomkweker, een rund- en varkensvleesconcept en enkele vollegrondstelers. De producenten willen de regio Peel en Maas positioneren als dé foodregio en hiermee ook hun eigen producten onder de aandacht brengen. “Gezamenlijk de trots op onze Limburgse topproducten uitdragen, dat is wat we met Limburg LEF willen stimuleren”, legt Ria Joosten uit. Ook Teboza vindt het belangrijk om samen Limburg als dé foodprovincie te promoten: “Want wat Italië voor Europa is, is Limburg voor Nederland.

Limburg in Amsterdam
De unieke samenwerking heeft geleid tot een idee met LEF, dat op woensdag 21 juni in de praktijk wordt gebracht. Op locatie bij De Prael Houthavens in Amsterdam presenteren de ondernemers bourgondisch Limburg aan een geselecteerde groep genodigden. Dit zijn huidige klanten en relaties, maar ook interessante contacten in Amsterdam zoals horeca, slagers en pers. Giel Hermans van Herefords Slagerij vertelt enthousiast over het initiatief: “Dit is een project waarmee we de huidige en potentiële klanten van alle deelnemers kunnen verwennen en enthousiast maken voor onze producten. Niet zo maar producten, maar producten van de hoogste kwaliteit én producten met een verhaal.” Dat is precies wat Joep van de Bool van Biologische Tuinderij ‘De Waog’ met het project wil bereiken: “Veel van onze producten gaan al naar de randstad. Maar we willen onze producten graag nog meer onderscheiden en bekendheid geven. Door deelname aan Limburg LEF hopen wij dat onze afnemers echt bewust voor onze bijzondere producten gaan kiezen.

Liefde, emotie en food
Limburg LEF staat voor liefde, emotie en food. Sjoerd Kessels van Escargotskwekerij ’t Slakkenhuys, verwoord deze waarden heel treffend: “Limburg LEF sluit precies aan bij waar wij als ondernemers voor staan: met Liefde zorgen wij voor onze dieren én producten, Emotie delen en geven wij door beleving – bijvoorbeeld onze slakkentour – en in onze ambachtelijke producten, de Food, komen liefde en emotie helemaal tot hun recht.”

Advertentie

Er zijn nog geen reacties geplaatst


Plaats een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Advertentie

Foutje gespot?

Oeps, je hebt kennelijk een foutje gespot.
Fijn dat je ons op de hoogte brengt. Met een paar klikken kun je ons hierover een berichtje sturen. We doen ons best het foutje zo snel mogelijk te herstellen en je hiervan op de hoogte te brengen.

Advertentie

Foto | PEP Photo
Alle deelnemers ontvangen de iconische Unox muts
23 december 2024 | 15:02
Veer-weite-mieer-as-eine-2
Hilarische video-podcast op komst!
23 december 2024 | 13:38
Lichtjes op Oorlogsgraven Nederweert 2022
Kerstavond, 24 december
23 december 2024 | 13:00
Foto | politie Weert
Bezit van dergelijk vuurwerk is levensgevaarlijk
23 december 2024 | 11:28

Advertentie