Skip to content

Digitaal waar het kan, nu ook met eHerkenning

4 september 2017 | 13:00

Met als landelijk motto ‘Digitaal waar het kan, persoonlijk waar nodig’ én het gemeentelijk uitgangspunt: ‘Nederweert ‘STERK in dienstverlening’, biedt de gemeente Nederweert steeds meer producten en diensten ook via de digitale weg aan. Een verhuizing doorgeven of een uittreksel uit de basisregistratie personen aanvragen? Dat doe je eenvoudig en snel via de website. Personen doen dit door in te loggen met DigiD. Organisaties kunnen vanaf nu gebruik maken van eHerkenning, zodat ook zij zaken kunnen doen met de digitale gemeente.

Gemeente groeit door
Nederweert digitaliseert stap voor stap. Zorgvuldigheid is hierbij essentieel. Het webteam pakt steeds één dienst – uiteenlopend van de aanvraag van een rioolaansluiting tot en met het regelen van een visvergunning – gelijktijdig aan. Per dienst worden de werkprocessen in kaart gebracht en gekeken waar verbeteringen kunnen worden doorgevoerd. Een logisch formulier wordt gemaakt, getest en dan pas online gezet.

Gemakkelijk en efficiënt
Burgemeester Henk Evers: “We bieden zo veel mogelijk van onze diensten digitaal aan. Om het u gemakkelijk te maken en om efficiënt te kunnen werken. En ook omdat het past bij deze tijd én omdat we samen met de landelijke overheid de afspraak gemaakt hebben om efficiënt en eenduidig digitaal te werken. Daarnaast blijven we natuurlijk ook voor u klaarstaan in het gemeentehuis. We helpen u het liefst op afspraak, zodat we ons goed kunnen voorbereiden op uw komst. Op donderdagavond kunt u voor veel diensten gewoon binnenlopen. Bekijk dus zeker even onze website, zowel voor het digitaal regelen van zaken als voor het maken van een afspraak en informatie over onze openingstijden”.

Melding klein evenement
Inwoners kunnen al een hele tijd online zaken regelen met de gemeente. Nu de gemeente is aangesloten op eHerkenning kunnen ook organisaties hun eerste diensten online regelen. De gemeente heeft gekozen om te starten met het melden van een klein evenement. Omdat ondernemers en verenigingen vaak kleinere activiteiten wil regelen is ervoor gekozen hiermee te starten. Voorheen moesten zij een formulier invullen, printen en opsturen om een melding te doen. Of ze maakten gebruik van hun persoonlijke DigiD. Dat is echter niet de bedoeling: DigiD is alleen bedoeld om namens jezelf iets aan te vragen of regelen. Nu de gemeente eHerkenning heeft toegevoegd als authenticatiemiddel kunnen organisaties nu ook online evenementen doorgeven. Binnenkort zullen hier ook andere producten en diensten aan toegevoegd worden.

Inloggen met eHerkenning
Ben je ondernemer, zzp-er of voorzitter van een organisatie, vereniging of instelling, dan kun je online bij steeds meer zaken regelen met eHerkenning. Dit authenticatiemiddel voor organisaties (zoals DigiD dat is voor personen) maakt het eenvoudig én veilig om online diensten en producten af te nemen. Om met eHerkenning te kunnen inloggen, moet eerst een eHerkenningsmiddel worden aangevraagd. Kijk hiervoor op www.eherkenning.nl

Advertentie

Er zijn nog geen reacties geplaatst


Plaats een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Advertentie

Foutje gespot?

Oeps, je hebt kennelijk een foutje gespot.
Fijn dat je ons op de hoogte brengt. Met een paar klikken kun je ons hierover een berichtje sturen. We doen ons best het foutje zo snel mogelijk te herstellen en je hiervan op de hoogte te brengen.

Advertentie

depositphotos.com | Thidada6242@gmail.com
Toon Hermans Huis Weert
22 november 2024 | 17:00
Bjorn-buut
De finale vindt op vrijdag 10 januari 2025 plaats
22 november 2024 | 16:16
2024_11_22-Kakelspektakel-bij-KV-de-Piepkukes-een-avond-vol-muziek-en-gezelligheid
Originele optredens en verrassende acts
22 november 2024 | 16:00
20241121_Veteranencafe-officieel-geopend-_8
Bij De Kleine Winst
22 november 2024 | 15:00

Advertentie