Sommige merken beheersen hun marktgebied. Denk hierbij aan Maggi, Pickwick en Coca Cola. Zo ook anti-rimpelmerk Botox. Tenminste tot voor kort, nieuwe fabrikanten wagen zich nu ook aan de verkoop van het ‘schoonheid’-middel. Dus, iedereen aan de Botox binnenkort?
Bij de naam Botox denken veel mensen al snel aan de plastic poppenhoofden van Jerney Kaagman, Marijke Helwegen of Patricia Paay. Velen denken aan onbeweegbare mimiek of lippen ter grootte van springkussens bij het bekende B-woord. Toch zijn er ook verschillende BN’ers die het goedje in mindere maat gebruiken. Een luttel prikje in de oorlel of klein opvullertje boven de wenkbrauw is allang geen taboe meer. Het is daarom misschien wel een kwestie van tijd eer deze plastische chirurgie-trend Nederweert bereikt. Zomaar mogelijk. Misschien al tijdens de komende carnaval de uitgelezen kans om eens schaamteloos je voorhoofdvel te verdubbelen.
Misschien slechts een kwestie van tijd dat een wethouder, de slager of fietsenmaker met een stalen gezichtsuitdrukking hun waar aanprijzen. Met een onbeweegbare smoel verhullen zij al hun emoties; blijdschap, verdriet of verbazing vallen niet meer van hun gezicht af te lezen. Op één iemand na, de plastisch chirurg die de spuitjes opvulspul uitdeelt zal glimlachen. En flink.
1 Reactie
Jerney Kaagman heeft de ziekte van Parkinson, niks Botox !