Skip to content

Apples en peren


8 september 2018 | 20:00

Dat de toenemende digitalisering van grote invloed is op ons dagelijkse bestaan, is een open deur. Je complete sociale bestaan en alle informatie die er wereldwijd voorhanden is, draag je dagelijks mee in je broekzak. Bij thuiskomst bliep je je digitale tv aan en check je je mailbox, om uiteindelijk nog wat whatsappjes rond te sturen over je avondplanning . Vaste prik ondertussen. Enige dilemma dat resteert: van welk merk kopen we al deze elektronica?

Dit dilemma wordt grotendeels georganiseerd door één tech-reus: Apple. Hun ultradunne, flitsende, onnavolgbare Iphones zijn ondertussen voor velen uitgegroeid tot must haves. Dat deze primaire technologische levensbehoeften voorzien zijn van fikse prijskaartjes lijkt daarbij geen drempel. De telefoonkwekers bij Apple zien dat. Jaarlijks schieten ze diverse ‘nieuwe’ modellen de wereld in om vervolgens in hun vuistje te lachen door de wetenschap dat er geen bal nieuw is aan deze verse versies.

Het publiek stort zich op de nieuwe modellen zoals een hond op een bot. Trots paraderen ze met überbreekbare glazen Iphonetjes rond, om vervolgens eens in het kwartaal bij de reparatieservice van de technologische groenteboer aan te kloppen. Lekker lucratief, zo denkt deze. Het mes snijdt namelijk aan twee kanten door de appel: de aankoop plus broodnodige gadgets leveren al flink wat bedragen op, maar ook een paar nieuwe schermpjes per telefoon spekt de kas.

Toch waren ze nog té goedkoop, deze broekzak-devices. Op de afdeling strategie zal daarom naarstig zijn gezocht naar nog meer inkomsten. En die vonden ze. Opladers en hoofdtelefoons kenden plotseling nieuwe aansluitingen, je wordt dus verplicht om nogmaals te investeren. Lekker dan. Geld moet rollen luidt het decadente credo, maar niet altijd richting dezelfde partij.

Advertentie

Er zijn nog geen reacties geplaatst


Plaats een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Advertentie

Foutje gespot?

Oeps, je hebt kennelijk een foutje gespot.
Fijn dat je ons op de hoogte brengt. Met een paar klikken kun je ons hierover een berichtje sturen. We doen ons best het foutje zo snel mogelijk te herstellen en je hiervan op de hoogte te brengen.

Advertentie

De cursus “Molengids” succesvol afgerond
20 november 2024 | 8:00
Purifé – waar jouw huid centraal staat!
19 november 2024 | 21:00
Jubileumjaar 9×11 met motto ‘Bekans ieëwig jônk’
19 november 2024 | 20:01
Extra vertoningen aan de kalender toegevoegd
19 november 2024 | 19:24

Advertentie