Met het verzenden van het eerste appje opende burgemeester Evers maandagochtend 3 december WhatsApp als gemeentelijk communicatiekanaal. Hij zegt daarover: “Wilt u ons iets vragen? Dat kan nu ook via WhatsApp! Maar liefst 11 miljoen Nederlanders sturen elk gemiddeld 46 berichten per dag. WhatsApp is in een paar jaar tijd volledig ingeburgerd geraakt als communicatiemiddel. Wij gaan natuurlijk met de tijd mee. Dus bent u benieuwd waar u gratis strooizout kunt ophalen of wilt u weten hoe u een evenement kunt aanmelden? Vraag het ons via WhatsApp!”
Zo werkt het
Bij de gemeente beantwoorden ze WhatsAppjes en Facebook-vragen op maandag t/m donderdag tussen 08.30 en 16.00 uur en op vrijdag tussen 08.30 en 12.00 uur. Ze proberen zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 4 uur je bericht te beantwoorden. Hebben ze meer tijd nodig, dan laten ze dat weten.
Privacy
Social media en online middelen lenen zich prima voor verschillende soorten vragen. Maar privacygevoelige informatie delen ze niet via deze kanalen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan persoonsgegevens of een burgerservicenummer. Daarom beantwoorden ze via WhatsApp en Facebook geen vragen waar privacygevoelige informatie voor nodig is. In dat geval vragen ze je om op een andere manier contact op te nemen.
Geen vertrouwelijke gegevens
Deel zelf ook geen vertrouwelijke gegevens zoals je burgerservicenummer via WhatsApp of Facebook. Ze verwerken persoonsgegevens alleen voor het doel waarvoor je ze heeft gegeven en in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevens Bescherming (AVG). De gesprekken bewaren we één jaar.
Er zijn nog geen reacties geplaatst