Skip to content

Glasvezelaanleg buitengebied Weert verloopt voorspoedig

27 april 2019 | 15:00

In ongeveer 50% van het buitengebied van Weert ligt nu een glasvezelnetwerk. Weert maakt deel uit van het glasvezelnetwerk Noordwest Limburg, dat door Glasvezel buitenaf wordt aangelegd. In de noordelijke helft van de gemeente ligt de glasvezelkabel nu in de grond en worden de huisaansluitingen geplaatst. Deze aansluitingen worden naar verwachting vanaf eind mei actief.

In de zuidelijke helft van de gemeente beginnen de werkzaamheden rond de bouwvak vanuit de richting van Tungelroy. Naar verwachting duren de rest van de graafwerkzaamheden in Weert van de bouwvak tot en met oktober. Het duurt waarschijnlijk nog tot het einde van het jaar voordat alle huisaansluitingen zijn gemaakt. Aannemer SPIE neemt contact op met bewoners om een afspraak te maken voor het plaatsen van de aansluiting.

Advertentie

18 Reacties

  1. Wel al vanaf half november een bouwput aan onze voordeur, ze werken hun zaakjes maar slecht af… wanneer wordt die rommel eens opgeruimd?
    Frans Everaerts Den Akker 10 Nederweert

    • Of 6 !!! keer een afspraak maken.
      3 keer een dag van te voren afmelden. 2 keer gewoon niet op komen dagen en 1 keer wel op komen dagen omdat ik op tijd begon met bellen. Anders waren ze ook niet geweest want ze durfde te beweren dat er niemand thuis was.
      Dat bellen was ook nog een hele onderneming want je staat 3 kwartier in de wacht en de verbinding word dan verbroken. Kun je weer van voor af aan in de wachtrij.

      Daarnaast de oprit ongevraagd open gooien terwijl er een auto staat die er dan niet meer af kan.
      Gelukkig hoefde ik niet weg maar dat wisten ze niet.
      En de poort was gesloten en daar moesten ze toch ook echt zijn om bij het huis te komen hoe hadden ze dat willen doen als ik niet thuis was geweest? De oprit een paar weken open laten liggen?

      Prutsers die Spie.

  2. Spie is echt waardeloos in het contact houden met de mensen waar HUN mensen graven
    Onze tuin is omgespit.. Dit terwijl de afspraak was we schieten het onder de tuin door. GV ligt niet eens bij de gevel maar in het gazon. 3 meter van de muur.bel je hun meermaals op met ruime afstanden (2weken tussen contact.) Hoor je alleen maar Ja het staat genoteerd we zullen u contacteren als we het tot bij uw gevel leggen daarna bellen we u over het naar binnen brengen en DAARNA nog 1x voor het testen. Grappig dat na 2.5 maanden de draad nog steeds op het gras ligt SPIE nog steeds niks verteld en dat hun ach zo perfect Nederlandstalige gravers steeds meer kapot maken langs de weg. (lees koper kabel ZONDER HET TE MELDEN.) waardoor mensen ineens geheel zonder zitten. Spie heeft op de site mooie woorden staan maar ERVAREN en prof Nee niet echt. Voelt als een pruts bedrijf. Nederweert is nog niet eens klaar en hun grondploegen zijn al de regio uit (Dit is wat het contact met Hun helpdesk opbracht. We komen zo snel als we kunnen terug. Verwachte datum onbekend. Zelfde sprookje als van het begin van eerste contact. Wat een Aanfluiting. waar men zelfs duur voor betaald…. En onderhand 7 dagen vrij voor moet nemen. 1x eerste graafdag kwamen ze niet 2de keer toen wel half graven… 3de keer voor binnen legging die geannuleerd word omdat de kabel niet bij de gevel ligt. 4de keer als ze het tot de muur leggen 5de voor binnenlegging 6de voor tests en 7de voor aansluiting. Al verwacht ik zoals bij andere dat er wel meer geannuleerd zal worden en nog meer vrije dagen op zullen gaan.

  3. Het blijft ook erg stil nu betreft werkelijk aansluiten.
    Hij ligt hier al getest en wel 1,5 maand in huis, maar wanneer gaat het signaal aan?
    Communicatie is hun vreemd.

  4. 21-5 10:18
    Het eerste grote verdeelpunt in Nederweert is nu klaar om diensten te leveren. Dat betekent dat bewoners die al een aansluiting hebben snel te horen krijgen van hun dienstaanbieder
    Doorgaans duurt het twee weken van de activatie van het verdeelpunt tot het daadwerkelijke gebruik van glasvezel. Het is per dienstaanbieder afhankelijk wanneer ze contact met je opnemen
    **
    Dit is van de week aan de ambassadeurs doorgegeven.

    • Dank je wel driek

    • Vraag me af waarom ze dat wel vertellen maar al meer dan 3 maanden niks zeggen tegen de mensen waar de grondploeg de kabel in de tuin heeft laten liggen en nog steeds niks binnen ligt. Communicatie is gewoon waardeloos.

    • @Driek vanne kwart

      Daar lijkt dan ook weer niet veel van te kloppen.
      Communicatie is echt niet meegeleverd bij de aanleg zeg..!
      Je zou zeggen voor die smak geld die je moet betalen het allemaal wel wat beter zou geregeld zou zijn.

    • Er komt een persbericht aan is mij verteld.
      Het duurt inderdaad langer dan bijvoorbeeld de uitrol in het dorp.
      Ik denk dat het verschil is dat dit is een volledig nieuw netwerk is waar ook de backbone (hoofdader) moet worden aangelegd. Bij glasvezel in het dorp werd aangesloten op het bestaande netwerk van KPN.

    • Maar dit is niet het eerste glasvezel netwerk in een buitengebied.
      Dus hoe dat reilt en zeilt met uitrol is toch al lang bekend dan.
      En dan nu eindelijk een persbericht. Zou tijd worden. Communicatie is toch bij veel dingen een sleutelwoord. Maar dat kennen ze hier nog niet.

  5. Heb al meerdere malen contact opgenomen met de provider, Spie en glasvezel buitenaf, maar niemand kan mij verder helpen. Spie zegt klaar te zijn en groen licht te hebben gegeven aan de provider. De provider weet van niets en glasvezel buitenaf zegt te zien dat we sedert 15 mei al glasvezel zouden moeten hebben.

    Bij het opnieuw contacteren van spie worden ze enorm nijdig. Als klant mag je hier niet tussenzitten, terwijl ze ons nota bene zelf hebben geadviseerd naar de provider te bellen. Ruim een week geleden is Dior de provider mij een toezegging gedaan uit te zoeken waar we op wachten en ze zouden ons terugbellen. Tot op heden nog steeds niets vernomen en hebben al sinds begin april het kastje met de kabel binnen én doorgemeten. Écht schandalig dat je gewoon niet geholpen wordt. Je bent met handen en voeten gevonden. Twee partijen geven aan klaar te zijn en de provider heeft geen groen licht.. waardeloos echt waardeloos. Dit gaat nog wel even duren.

    • Wat een puinhoop.

      Dit antwoord kreeg enkele ik dagen terug van glasvezel noordwest-limburg:

      “Helaas nog steeds niets bekend. Wij zijn ook aan het wachten op meer info. Mvg, KvR”

    • Mee eens. Spie en Glasvezelbuitenaf zijn echt waardeloos.
      Misschien helpt het als iedereen die nog zit te wachten op een aansluiting en dit bericht leest contact op neemt met Glasvezelbuitenaf. Hoe meer klachten, hoe eerder er iets aan gedaan wordt…….hoop je dan.

    • En dan betaal je ook nog eens fors meer dan een inwoner die al jaren glasvezel heeft en niet gebonden is aan een beperkt aantal providers. Daarnaast mag je de eigen oprit ook nog repareren, nadat deze geheel overhoop is gehaald bij de aanleg ervan.

      Dit is werkelijk waar onacceptabel voor deze meerprijs. Echt. Belachelijk.

    • En denk je dat wij, bewoners die fors minder betalen, geen problemen hebben gehad m.b.t. de aanleg.?
      Er zijn mij diverse plaatsen bekend waar de kabel door de afvoerbuis is geschoten en men daar nu pas achter komt door verstoppingen, ook de opritten heeft men kunnen repareren.
      Weeg de voor en nadelen eens tegen mekaar af m.b.t. buiten wonen en mensen in de bebouwde kom.
      Je hoort mij niet zeggen dat ik het allemaal goed praat wat er allemaal gebeurt, dat moet opgelost worden maar het lijkt wel een hetze tegen “ons”.

    • Alleen kun je van 1900 euro heel wat laten repareren…..

    • Wat de prijs betreft hadden ze, net als met alle andere voorzieningen, de extra meerprijs moeten verdelen over alle inwoners van de stad of het dorp. Het buitengebied betaalt ook voor de hondenvoorzieningen en de straatlantaarns waar ze geen tot nauwelijks profijt van hebben


Plaats een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Advertentie

Foutje gespot?

Oeps, je hebt kennelijk een foutje gespot.
Fijn dat je ons op de hoogte brengt. Met een paar klikken kun je ons hierover een berichtje sturen. We doen ons best het foutje zo snel mogelijk te herstellen en je hiervan op de hoogte te brengen.

Advertentie

Misschien kun je geld besparen
19 november 2024 | 12:19
Herdenking in Nederweert
19 november 2024 | 11:00
Uiteindelijk geen brand
18 november 2024 | 19:38
Een cheque van € 1500
18 november 2024 | 18:00

Advertentie