V.V. de Rogstaekers en de BIZ-O hebben de handen ineen geslagen en organiseren samen een etalagewedstrijd om meer vastelaovendjsfeer in de binnenstad te creëren. Om de pakkende titel “De Schoeënste Etelaasj” te kunnen behalen zet een aantal winkeliers zijn beste beentje voor en richt een etalage in met diverse carnavalsattributen.
Een aantal jaren geleden is de samenwerking reeds gestart met de versiering van de winkelstraten door middel van Rogstaekersvaantjes. Het is een gedeeld belang om de winkelstraten in de donkere weken van januari en februari vrolijkheid en kleur mee te geven in de aanloop naar het carnaval.
De Schoeënste Etelaasj
Winkeliers die meedoen, brengen op een creatieve manier een carnavalsaanbieding of -product onder de aandacht. De mooiste en beste carnavaleske etalage maakt de grootste kans. De deelnemende winkeliers zijn herkenbaar aan het logo dat in de etalage zichtbaar is. Een onafhankelijke jury beoordeelt tot en met 15 februari de deelnemende winkeliers. Het publiek kan ook stemmen en daarbij een motivatie geven, waarom juist die keuzes zijn gemaakt. Dat kan op de website van de vereniging.
Als stimulans om te gaan stemmen maakt het publiek kans op gratis Rogstaekers consumptiepenningen en 1 jaar lang gratis inschrijving als “Ich bin ‘ne Rogstaeker®”. De uitslag van deze nieuwe wedstrijd wordt op zondag 16 februari kenbaar gemaakt. De winnende winkeliers krijgen op carnavalszaterdag 22 februari bezoek van de Rogstaekersprinsen.
1 Reactie
De Rogstaekers organiseren een etalagewedstrijd. Dit deden de pinmaekers 20 jaar geleden al. Misschien hebben ze bij Wiermans een oude gezet gevonden.