De tijd waarin Bert en Jac hun klanten in overall te woord stonden en waarbij deals onder het genot van een sigaret of sigaar op ‘kantoor’ gesloten werden, bestaat niet meer. Ook de tijd waarin afspraken – als een woord geven niet genoeg bleek – werden vastgelegd op een kladje papier, bierviltje of sigarendoosje is veranderd. In de jaren 70 stond deze manier van werken onder andere symbool voor de gastvrijheid van Autobedrijf Van Nieuwenhoven.
Dorpse gastvrijheid
Met de stap naar dealer kwamen ook de eisen van de importeur. Zo moest de aankleding van pand en personeel aan steeds meer voorwaarden voldoen. In de showroom maakte de overall zelfs plaats voor het pak met stropdas. Bij de aanblik van Bert in pak, sprak de reactie van een vaste klant zelfs boekdelen: “Ich kom unne angere kieër waal trök, want ich zeen dej-jae naor un fieëst motj.”
Vandaag de dag kom je de overall nog altijd tegen in de werkplaats van het autobedrijf, maar hebben de bierviltjes plaatsgemaakt voor een ware ‘papierkraam’. Orders, reparaties, vertragingen, garanties en meer kunnen niet meer zonder formulieren en procedures in gang gezet worden. Alles moet tegenwoordig zwart op wit en dichtgetimmerd zijn.
Ondanks deze veranderingen vinden klanten het dorpse karakter van Autobedrijf Van Nieuwenhoven nog steeds terug in de persoonlijke benadering. Een praatje, een kopje koffie en een goed persoonlijk advies.
Kijk hier voor informatie over 50 jaar Autobedrijf Van Nieuwenhoven.
Er zijn nog geen reacties geplaatst