Het aantal personen met dementie neemt de komende jaren fors toe. Iedereen komt hier dus mee in aanraking, privé of op het werk. Samen staan we voor die uitdaging. Weten jouw medewerkers hoe zij klanten met dementie kunnen herkennen? En weten zij hoe zij kunnen reageren op verward gedrag? Over deze en andere vragen organiseert Punt Welzijn op 19 oktober de online training ‘GOED omgaan met dementie’.
In de interactieve training leren medewerkers meer over dementie en hoe zij klanten met deze ziekte het beste kunnen helpen. Er wordt gewerkt met situaties die voor kunnen komen in de praktijk. Hoe reageer je bijvoorbeeld als iemand zijn portemonnee is vergeten? Of als iemand voor de derde keer komt vragen waar de koffie ligt? Met andere woorden: in de training leren de medewerkers hoe je goed kunt omgaan en contact kunt maken met mensen met dementie!
De online training wordt gegeven op 19 oktober van 19:30 tot 21:00 uur. Meld je medewerkers aan of laat hen zichzelf aanmelden voor 6 oktober via de agenda op de website www.puntwelzijn.nl (klik hier) of door te mailen naar mantelzorg@puntwelzijn.nl. Deze training wordt kosteloos aangeboden.
Lukt het jou niet om hierbij te zijn? Kijk dan eens op www.samendementievriendelijk.nl. Hier vind je diverse korte online trainingen, o.a. voor medewerkers van winkels, een telefonische klantenservice, banken, horeca, thuiszorg en het gemeentehuis.
Er zijn nog geen reacties geplaatst.