Vanaf 1 januari 2022 worden in Weert de parkeervergunningen om op straat te parkeren, gedigitaliseerd. Inwoners en bedrijven regelen hun parkeerzaken vanaf dan online via het digitaal parkeerloket van de gemeente Weert. De papieren vergunning die achter de voorruit van de auto moet worden geplakt, komt te vervallen. Ook een abonnement voor een parkeergarage kan via het nieuwe loket worden aangevraagd, betaald en beheerd.
Digitaal parkeerloket Weert
Via het digitale parkeerloket kunnen inwoners en bedrijven zelf een parkeervergunning of abonnement aanvragen, bekijken en wijzigen. “Hiermee vergroten we het gemak voor de aanvrager. Nu moeten zij bijvoorbeeld bij het wijzigen van kenteken een aantal dagen wachten op een nieuwe parkeervergunning. Vanaf januari 2022 regelen zij dit gemakkelijk direct vanuit huis, zonder extra kosten”, aldus wethouder Wendy van Eijk.
Overgangsperiode
Het papieren parkeervignet verdwijnt vanaf 1 maart 2022 uit de auto. Digitale vergunningen worden direct gekoppeld aan het kenteken van een voertuig. Medewerkers van Toezicht en Handhaving scannen het kenteken en zien zo of er een geldige parkeervergunning aan gekoppeld is. In de maanden januari en februari 2022 zijn zowel het papieren vignet van 2021 als de digitale vergunning voor 2022 geldig. Deze overgangsperiode is bedoeld om vergunninghouders de tijd te geven om de nieuwe digitale vergunning online te regelen. De kraskaarten voor bezoekers van bewoners en bedrijven in zone 3 blijven voorlopig nog wel van papier.
Extra hulp
Inwoners die graag wat hulp willen hebben bij de online aanvraag voor de parkeervergunning, kunnen op extra hulp rekenen. In het stadhuis zijn vanaf januari 2022, mits de coronamaatregelen die toelaten, speciale inloopmomenten waarbij parkeermedewerkers hulp aanbieden. Ook ontvangen alle vergunninghouders begin januari 2022 een brief met informatiefolder om de nieuwe vergunning aan te vragen.
Kijk voor meer informatie op: www.weert.nl.
Er zijn nog geen reacties geplaatst