In Ospeldijk en Leveroy zijn dinsdag de eerste nieuwe afvalcontainers voor restafval afgeleverd. De komende weken is het bedrijf Kliko bezig om bij huishoudens een nieuwe container te leveren. Op Kliko.nl zie je wanneer de container bij jou geleverd wordt. Bewoners van hoogbouw en appartementen krijgen begin augustus een brief met informatie hoe de afvalinzameling er voor hun uit gaat zien.
Nieuwe containers voor restafval
Vanaf 1 september verbeteren de gemeente Nederweert de afvalinzameling voor restafval en GFT. De groene duobak is vanaf dan alleen nog bestemd voor GFT-afval. Voor restafval ontvangen huishoudens een nieuwe restafval container van 140 liter. Dinsdag 11 juli werden de eerste bakken geleverd in Ospeldijk en Leveroy. “De uitlevering is een flinke klus”, aldus accountmanager Martijn Smits van Kliko. Meer lees je bij de veel gestelde vragen en antwoorden over de nieuwe-container.
Levering van nieuwe container
Voor de aflevering hoeven inwoners niet thuis te blijven. De container wordt zorgvuldig op de oprit of voor uw woning geplaatst. Op de container zit een adressticker, zodat herkenbaar is welke container bij welke woning hoort. Voor vragen en opmerkingen over het leveren van de nieuwe restafvalcontainer kunt u contact opnemen met het callcentre van Kliko Eurobins via 088-011 59 50 of via informatielijn@kliko.nl.
Gebruik van nieuwe container
De nieuwe container kan vanaf 1 september gebruikt worden. Dan start de nieuwe afvalinzamelaar Van Kaathoven. Vanaf 1 september veranderen ook de kosten. Een huishouden betaalt dan per lediging van de restafvalbak. Het ophalen van GFT (groente-, fruit en tuinafval) is verwerkt in de afvalstoffenheffing. Daarvoor worden geen extra kosten berekend.
Hoogbouw en appartementen
Voor hoogbouw en appartementencomplexen wordt een maatwerktraject opgesteld. Bewoners ontvangen hierover in week 31 of 32 (eerste weken van augustus) persoonlijk bericht over.
De inzameling per 1 september 2023 op een rij
- Voor restafval krijgen huishoudens in juli 2023 een nieuwe container;
- Huishoudens gaan vanaf 1 september 2023 per lediging van de restafvalcontainer betalen. De kosten zijn € 4,26 per lediging. Hoe minder vaak u het aan de straat zet, hoe goedkoper u uit bent;
- De huidige duobak kan vanaf 1 september 2023 alleen worden gebruikt voor het aanbieden van GFT (in beide vakken).
- De kosten voor het aanbieden van GFT zijn vanaf 1 januari 2023 verrekend in het vastrecht. U betaalt voor het GFT niet meer per kilo of per lediging;
- Inzameling van GFT en restafval vindt één keer per twee weken plaats;
- PMD (plastic, metal en drinkkartons) blijven we wekelijks ophalen via de speciale doorzichtige zakken;
- Luier- en incontinentiemateriaal blijven we apart inzamelen via de bekende inzamellocaties;
- Het inzamelen van glas, textiel en oud papier verandert in 2023 niet. Ook voor de milieustraat verandert er niets
Kijk voor meer informatie en veel gestelde vragen en antwoorden op nederweert.nl/afval.
Er zijn nog geen reacties geplaatst