De nieuwste telg aan de festivalboom, RaadPop, is er zo goed als klaar voor. Vrijdag 24 en zaterdag 25 juli kunnen aanbreken. Het programma is rond. En dat is toch zo ongeveer het belangrijkste voor een aantrekkelijk festival. Voldoende groove op het poppodium om een brede range aan muziekliefhebbers te laten genieten van gratis live optredens in de buitenlucht. RaadPop is ready to go!
Rolf Verheijen
Organisator en voorzitter Rolf Verheijen ziet het helemaal zitten: “Jonge bands scoren op de populaire radiozenders als 3FM en 538. En juist die bands hebben wij op het podium staan. Pessimisten zullen er altijd zijn, maar wij hebben der zin an!”
Twee weken eerder is Bospop. Maar dat is geen enkel probleem volgens deze organisator. “De samenwerking met Bospop is optimaal. We profiteren van elkaars ervaring en netwerk. Zo moet het ook. Dat is de enige manier!”
Gratis mede door vrijwilligers
Het festival is gratis toegankelijk. “Op die manier houden we het leuk voor iedereen: voor de minutenbezoeker en voor degene die het totale programma wil beleven. Een gratis festival kan echter alleen maar gerealiseerd worden met sponsorgelden én met vrijwilligers.” RaadPop doet dan ook een oproep voor vrijwilligers. Op www.raadpop.nl lees je waarvoor je je kunt aanmelden én – belangrijker nog – hoe.
Night Before
RaadPop zou geen serieus festival zijn, als het niet een Night Before zou kennen. Op vrijdag 26 juni 2015 treden bij Café De Kleine Winst bands op om alvast in de sferen van RaadPop te komen. Toppertjes op het podium!
Line Up
De winnaar van de Nederweerter Battle of the Bands opent het festival en zet de toon voor een mooie line up. Het mag gezegd. RaadPop kent een vol vet programma. Dat heeft de organisatie goed voor elkaar. Jong aanstormend talent, zoals dat heet. Of minder jong, maar met talent. Whatever. Kijk hier voor de line-up.
Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen via Nederweert24, of www.raadpop.nl.
Leuk? Like het festival dan op Facebook.
1 Reactie
Goed initiatief en mooi dat er mensen zijn die hun nek uitsteken om iets te organiseren voor Nederweert!