Per 1 januari 2017 fuseren de waterschappen Peel en Maasvallei en Roer en Overmaas tot het nieuwe Waterschap Limburg. Het waterschap staat, net als andere waterschappen, voor droge voeten, veilige dijken en schoon en voldoende water. Waterschap Limburg doet dit echter op zijn eigen manier; vóór en mét de omgeving. Bij dit nieuwe waterschap hoort natuurlijk een nieuw logo en bijbehorende huisstijl, die opvallend fris en vernieuwend is!
Waterschap Limburg kenmerkt zich door een aantal kernwaarden; samen, communicatief, doelmatig en duurzaam. Het nieuwe logo van de organisatie ondersteunt deze identiteit. Naast de hierboven genoemde taken, wil Waterschap Limburg met name bekend staan als organisatie die samen met de omgeving werkt aan droge voeten, schoon en voldoende water. Organisaties en mensen in de omgeving zijn immers hard nodig om tot een succesvolle aanpak te komen. Daarom heeft Waterschap Limburg gekozen voor de pay-off “Met de omgeving, voor de omgeving’.
Invoering
De komende maanden wordt het wagenpark van beide waterschappen gefaseerd omgetoverd tot één nieuw geheel. De overige middelen, zoals het briefpapier, website en gevelbelettering worden per 1 januari vervangen. Voor een aantal middelen, zoals bijvoorbeeld de informatieborden in het gebied, wordt er voor gekozen om dit gedurende 2017 gefaseerd te vervangen zodat de kosten beperkt blijven. De komende maanden krijgt Waterschap Limburg steeds verder vorm en zullen de nieuwe uitingen zichtbaar worden.
Er zijn nog geen reacties geplaatst