In het werkgebied van Rabobank Weerterland en Cranendonck bruist het van verenigingen en stichtingen die het maatschappelijke, sociale en culturele leven invulling geven en verbeteren. Het ondersteunen van deze verenigingen en stichtingen is een van de manieren om de lokale betrokkenheid van de Rabobank te tonen. Daarom organiseerde de Rabobank Weerterland en Cranendonck dit jaar weer de Rabobank Clubkas Campagne. Er werd maar liefst € 125.000 verdeeld!
Er kon gestemd worden op verenigingen en stichtingen die bij Rabobank Weerterland en Cranendonck bankieren én aan de voorwaarden voldeden. 477 verenigingen en stichtingen deden mee en 7715 leden brachten hun stem uit. In totaal zijn er 38.570 stemmen uitgebracht.
Creativiteitsprijs
De vereniging en stichting die vóór het einde van de stemperiode een link naar foto’s en filmpjes van hun bijzondere en originele wervingscampagne stuurde maakte kans op een extra geldbedrag van €250,- . Rabobank Weerterland en Cranendonck bepaalde dat de prijs dit jaar naar Leveroy ging waar Marieke Clauwers een promotiefilmpje had gemaakt om inwoners van Leveroy op te roepen vooral op verenigingen in Leveroy te stemmen.
Prijzen
Kinderboerderij Bèèle Erfke in Stramproy kreeg 367 stemmen en daarmee een bedrag van 1189,40 euro. Johan Heijnen mocht de tweede plaats uitreiken aan Ouderen vereniging Sint Willibrordus in Stramproy. Met 596 stemmen ging er € 1931,55 naar de vereniging. voor het bouwen van een overkapping voor scootmobielen en fietsen. Stichting Franciscus Hospice in Weert haalde de meeste stemmen. Er ging in totaal € 2573,24 naar de stichting voor het bouwen van een stilteruimte met zitgelegenheid.
Op het einde brachten de medewerkers van de Rabobank een serenade aan “de Helden” onder begeleiding van het duo Mark en Wilhelmien.
Er zijn nog geen reacties geplaatst