Wil je meer weten over de geschiedenis van je familie (stamboomonderzoek), huis, bedrijf, buurt of de gemeente zelf? Heb je informatie nodig voor een werkstuk, scriptie of publicatie? Dan kun je terecht bij het gemeentearchief.
Verschillende mogelijkheden
Er zijn verschillende mogelijkheden om informatie uit het archief te krijgen/in te zien. Je kunt zoeken via de website, bellen of een schriftelijk verzoek indienen. Maar uiteraard ben je ook van harte welkom om naar het gemeentehuis te komen.
Afspraak maken
Het archief is elke werkdag te bezoeken. Als je zeker wilt weten dat de informatiebeheerder beschikbaar is om je te helpen, is het handig om een afspraak te maken. Je kunt daarvoor een mail sturen naar archief@nederweert.nl of even bellen met het Klant Contact Centrum, tel. (0495) 677111.
Privacy
Aan het verkrijgen van informatie uit het gemeentearchief kunnen kosten verbonden zijn. Meer informatie daarover staat op de website van de gemeente Nederweert. Tenslotte zijn niet alle stukken in te zien i.v.m. privacy. Als je om informatie vraagt, kan het dus zijn dat ze die om die reden niet kunnen verstrekken.
Openingstijden
Zonder afspraak kun je het archief bezoeken op maandag t/m donderdag van 09.00 tot 12.00 uur. Op afspraak is dat op maandag t/m donderdag van 13.00 tot 16.00 uur en op vrijdag van 09.00 tot 12.00 uur.
Meer informatie
Op onze website vindt u meer informatie over het gemeentearchief.
Er zijn nog geen reacties geplaatst.