Uit een onderzoek in 2018 blijkt dat 88% van de inwoners tevreden is over de geboden Wmo-ondersteuning. Er deden 272 (in 2017 231) personen mee. Dit is 38% van de 715 uitgestuurde uitnodigingen.
Meer tevredenheid
88% (in 2017 was dat 80%) geeft aan dat de hulp zorgt voor een verbeterde kwaliteit van leven. Ook kan 86% (was 80%) van de inwoners zich beter redden. Deze percentages zijn dus hoger dan het jaar daarvoor.
Minder bekendheid
Minder mensen wisten waar ze zich met een hulpvraag moesten melden. 30% (was 37%) van de cliënten weet dat zij gebruik kunnen maken van een onafhankelijke cliëntondersteuner, iemand die helpt de weg te vinden naar zorg en ondersteuning.
Verbeterpunten
De gemeente wil de dienstverlening op een aantal punten verbeteren. Zo wordt de bekendheid van steunpunten in de dorpen vergroot, moeten gesprekverslagen makkelijker worden om te lezen en kijken we of een vaste contactpersoon vanuit de gemeente mogelijk wordt.
Onderzoek
In het onderzoeksrapport vind je meer informatie over de resultaten.
Er zijn nog geen reacties geplaatst