Jan Linders Supermarkten is door onderzoeksbureau GfK uitgeroepen tot de Beste supermarkt in Brood. Dit werd vanochtend via het GfK Versrapport 2020 bekend gemaakt. Bij dit rapport wordt gekeken naar de waardering van consumenten voor de broodafdeling van supermarkten. Voor de 15e keer voert de supermarktketen van het zuiden de ranglijst aan met een rapportcijfer van 7,65.
Kampioen in brood
De titel ´Beste supermarkt in Brood´ is de ultieme waardering van consumenten, waarbij gekeken wordt naar verschillende aspecten die voor consumenten belangrijk zijn. Hoewel in 2019 Jan Linders haar koppositie voor één jaar moest afstaan, springt de broodafdeling van Jan Linders er dit jaar –voor de 15e keer- opnieuw bovenuit. Met name op kwaliteit en versheid van producten en de ruime keuze in het assortiment oogst Jan Linders met een rapportcijfer van 7,78 veel waardering. Daarnaast wordt de presentatie (7,77), de deskundigheid van personeel (7,73), aantrekkelijke aanbiedingen (7,49) en lage prijzen (7,14) met een hoog rapportcijfer beoordeeld.
Ruth Linders, Unit Manager Vers bij Jan Linders: “Iedere dag werken we met alle collega’s aan het zo goed mogelijk bedienen van onze klant, aan vernieuwing van ons assortiment en aan overall verbetering. Dat de klant onze broodafdeling jaar in jaar uit zo goed waardeert, maakt ons trots. Maar we blijven continu verbeteren, zodat we ook volgend jaar weer de nummer 1 mogen zijn.”
Bart van Loon, Category Manager Brood & Banket: “Het is super om opnieuw te zien dat onze klanten onze broodafdeling zo goed waarderen. Daar doen we het immers voor! Maar we zitten niet stil en blijven volop vernieuwen. Dit najaar zetten we een grote stap vooruit in ons kwaliteitsmerk Korengoud in de vorm van verbeterde verpakkingen en een nieuw logo. Hiermee blijven we inspelen op de verwachtingen van onze klanten.”
Vieren met klanten
Om klanten te bedanken voor hun waardering, zal Jan Linders het winnen van de titel ´Beste in Brood´ de komende tijd op verschillende manieren vieren met klanten.
GfK Versrapport
In het onderzoek van GfK worden de supermarktketens uit heel Nederland meegenomen. Klanten beoordelen hun eigen supermarkt door middel van een rapportcijfer op verschillende aspecten, zoals lage prijzen, aanbiedingen, kwaliteit, breedte assortiment, personeel en presentatie. Door een wegingsfactor per aspect mee te rekenen, komt hier een eindcijfer uit.
Er zijn nog geen reacties geplaatst