De auto anno 2020 kent al een lange voorgeschiedenis. Zo ook de rol van de verkoper vandaag de dag. Robert Stultjens, verkoopadviseur van Autobedrijf Van Nieuwenhoven, vertelt:
“In de jaren 70 dat Bert en Jac van Nieuwenhoven, de oprichters van dit familiebedrijf, met de verkoop van Simca’s begonnen, kochten klanten wat er in de showroom voorhanden was. Of ze kochten rechtstreeks uit de folder zonder de kleur gezien en de auto geprobeerd te hebben. Hierdoor was de rol van een verkoper vrij eenvoudig. Tegenwoordig is dat wel anders. De keuze uit modellen, opties en prijsklassen is enorm, mede dankzij internet. Klanten struinen zelf internet af, voordat ze gericht voor een auto of zoekopdracht komen. En het is nu heel normaal om een stukje te rijden in een auto voordat je hem koopt.
Van showroom naar universeel speelveld
Dankzij onze aanwezigheid op internet zijn ook wij altijd zichtbaar. Daarmee is de showroom het verlengstuk van onze online presentatie geworden. En hoewel we ons vooral richten op de lokale klant, zorgt internet juist voor klanten buiten de directe omgeving.
Mede dankzij onze stap van het vastomlijnde dealerschap naar een universeel speelveld zonder grenzen, kunnen alle typen klanten bij ons terecht. Dat is voor mij persoonlijk de grootste verandering binnen het bedrijf geweest. Dat grenzeloze speelveld maakt het ook een uitdaging om te streven naar de allerbeste optie voor de klant en hem tevreden de deur uit te laten gaan. Het adviestraject is vaak intensief omdat er zoveel aanbod binnen bereik is. En tot slot mensen adviseren over financierings- en verzekeringsmogelijkheden maakt de cirkel rond. Dat totale pakket maakt mijn werk erg boeiend!”
Kijk voor informatie over 50 jaar Autobedrijf Van Nieuwenhoven op: https://www.vakgaragevannieuwenhoven.nl/50-jarig-bestaan
Er zijn nog geen reacties geplaatst