Skip to content

“Kleed je gelukkig!” | In-Btween womenswear + menswear

Redactie
7 augustus 2023 | 17:00

Advertentie

“Weet je wat ik echt heel lelijk vind? Witte leggings en crocs!” Akima gruwt ervan. Begrijpelijk voor een fashionista als Akima Laenen (37). Hoewel zelfs de grootste modemissers soms toch weer op de catwalk terugkomen als überhip. Niet bij In-Btween WoMenswear. Daar vind je draagbaar en kwalitatief aanbod van trendy mode-items.

De oudere lezers kennen modehuis Van Dooren nog wel, ook wel bekend als First Lady aan de Burg. Vullersstraat in Nederweert. De modezaak heet inmiddels al 14 jaren In-Btween. Akima’s ouders namen de zaak in 2006 over van eigenaren Jules en Tess van Dooren. Zij gaven er volledig hun eigen draai aan, zonder het aanbod voor de vaste klandizie uit het oog te verliezen. Ook Akima hecht veel waarde aan de vaste klantenkring, maar zegt er zeer beslist bij: “In de winkel is kleding voor iedereen van 25 jaar en ouder. We hebben hartstikke leuke merken, zoals K-Design, Geisha en Label Dot. En trendy broeken, jurken, jumpsuits en tops. Loop vrijblijvend ‘ns binnen. Je zult verrast worden.”

Terug in de tijd
Even terug in de tijd, want hoe is Akima als mede- eigenaresse in de winkel terechtgekomen? “Ik werkte als kapster en nagelstyliste. Op sommige dagen liep ik mee in de winkel. Toen mijn nek- en rugklachten verergerden en de hele dag aan de kappersstoel staan niet meer ging, zie mam ‘dan kom maar in de winkel werken’. Ik kende het werk al, vond het leuk en het paste bij de interesse in uiterlijke verzorging. Bovendien stond mam er alleen voor, wegens het wegvallen van pap.”

Kleed je gelukkig
Uiterlijke verzorging is de rode draad in Akima’s loopbaan. Vroeger koos Akima voor zwarte kleding. Verhullend, een tikje tegendraads, maar vooral bedoeld om niet op te vallen. Tegenwoordig kiest Akima voor vrolijke en kleurrijke kleding. Deze knappe verschijning straalt zelfvertrouwen en professionaliteit uit. “Het heeft met balans te maken. Hoewel het soms pittig is om alle ballen in de lucht te houden als moeder, partner, ondernemer en vriendin. Altijd ligt het risico op de loer dat je je zelf in de waan van de dag verliest. Toch voel ik me tegenwoordig meer in balans. Dat is bij mij direct merkbaar in de keuze van mijn kleding. Je moet het voelen om het te kunnen dragen met overtuiging. Dat adviseer ik mijn klanten ook altijd. Kleed jezelf gelukkig, dat is mijn motto.”

Collectie
Akima had altijd al interesse in mode en heeft een eigen stijlkeuze. “Het gaat echter niet om wat ik mooi vind, maar om wat de klant wil dragen. Mam heeft me in het begin als het ware voor de leeuwen gegooid en mij fouten laten maken. Daar leer je het snelst van. Als we inkochten voor de nieuwe collectie, liet mam me m’n eigen keuzes maken. Kleding die ik helemaal te gek vond, maar waarvan mam waarschijnlijk al wist dat het niet zou verkopen. En zo was het ook. Aan het eind van het seizoen hing die collectie die ik zo leuk vond in de sale. Er was geen markt voor in Nederweert en omstreken. Het is een hele snelle leerschool geweest.

     

Actuele mode voor iedereen
Nu, na 14 jaren in de zaak, kent zij haar klanten en hun smaak. “Ik heb geleerd om als het ware door de ogen van de klant naar mode te kijken. Ik zorg dat er voor iedereen vanaf 25 jaar een leuk, actueel en uitgebreid modeaanbod is, van maat 34 tot maat 48. ” Verrassend is dat sinds zij op social media begon met het posten van trendtips en modefilmpjes is het aantal klanten aanzienlijk gestegen. “Ze komen van heinde en verre.” Steeds meer ‘jonge’ klanten weten In-Btween te vinden. “De kracht van Facebook heeft me echt verbaasd. Eigenlijk houd ik er niet zo van om in the picture te staan, maar het doel heiligt de middelen, dus heb ik vandaag maar weer een leuk filmpje opgenomen.” Alle filmpjes met modetips vind je overigens op www.In-Btween.nl en op de gelijknamige facebookpagina.

Trouwe klantenkring
Nog even over het imago van In-Btween. “Van oudsher zijn we een winkel waar de klassiekere vrouw passende mode vindt. Onze vaste klantenkring is 30 tot 80 plus, hoewel de jongere doelgroep enorm groeit. De klanten zijn trouw aan ons. En wij aan hen door persoonlijke aandacht en goed advies. Klanten merken direct bij binnenkomst de hartelijke sfeer. We hebben een fantastisch team dat iedereen met dezelfde belangstelling welkom heet. Daar ben ik oprecht trots op.
Bij een bezoekje aan onze winkel hoort natuurlijk ook een lekker kopje koffie. Die maken we ter plekke voor je met de heerlijke koffie van Bici Barista.

Service
We geven iedereen de ruimte om zelf in de kledingrekken te snuffelen. We vinden het geen probleem als je kiezen lastig vindt. Onze verkoopsters helpen je graag. Omdat we veel van onze klanten al zo lang kennen, kunnen we gericht mode-advies geven waardoor je er altijd modieus en tiptop uitziet. En heb je geen tijd om te komen shoppen, dan koppelen we een personal shopper aan je die op verzoek voor jou enkele sets samenstelt. Kleding mag ook op zicht naar huis genomen worden. Een geweldige service voor mensen met een fysieke of geestelijke beperking die zelf niet naar de winkel kunnen komen.

Droom? Streven naar balans
Akima heeft een heel duidelijk beeld over het ondernemerschap in de modebranche. Bijna 10 jaar geleden (2014) hebben we het aanbod uitgebreid met een herenzaak aan het Lambertushof in Nederweert. Dat is een mooie aanvulling op ons assortiment. Het wordt gewaardeerd door onze klanten.”

Zij is zich bewust van de grilligheid van fast fashion: Vaak belandt deze kleding al na enkele malen dragen in de kliko. “Heel jammer”, vindt Akima. Zij let er op dat kleding in haar winkel duurzaam is gemaakt, ofwel ‘sustainable’. “Kleding moet betaalbaar én van goede kwaliteit zijn en op een verantwoordelijke manier geproduceerd worden. 
Bij de inkoop let ik daar zoveel mogelijk op. Onze collectie is trendy maar ook prima door te dragen.”

Samen met haar fantastische team wil zij nog jaren haar klanten helpen bij de keuze van een mooie set kleding waarmee je voor de dag kunt komen! Letterlijk én figuurlijk.

In-Btween houdt modeshows, in een nieuw jasje, op de avond van 28 en 29 september 2023

Tekst: Francis Bruekers / Sparkle Tekst & Communicatie
Foto: Dion Zwartjens / Amber Uiterwijk Winkel / Glendi – Digital Solutions
Drukwerk: Drukkerij van Deursen

Advertentie

Er zijn nog geen reacties geplaatst.


Plaats een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Advertentie

Foutje gespot?

Oeps, je hebt kennelijk een foutje gespot.
Fijn dat je ons op de hoogte brengt. Met een paar klikken kun je ons hierover een berichtje sturen. We doen ons best het foutje zo snel mogelijk te herstellen en je hiervan op de hoogte te brengen.

Advertentie

Advertentie

2024_10_03 Kermis Weert vuurwerk afsluiting woensdagavond - Johan Horst-24
Hij is aangehouden terzake zware mishandeling
3 oktober 2024 | 14:06
20240826-Een-bijeenkomst-voor-mantelzorgers-en-naasten
Van 3 t/m 10 november
3 oktober 2024 | 14:00
Weekblad voor Nederweert 2024
Nu online!
3 oktober 2024 | 12:00
2024_10_03 Kermis Weert vuurwerk afsluiting woensdagavond - Johan Horst-15
Het was een bijzonder kermisjaar voor Weert
3 oktober 2024 | 9:25

Advertentie