In een recente bijeenkomst van de Bedrijven Investeringszone (BIZ) in Weert, is de nieuwe propositie voor de binnenstad, “Dit is Weert”, onthuld. Deze verfrissende campagne, voortbouwend op het fundament gelegd door de voormalige, nu tijdelijk niet meer actieve, citymarketing, is een initiatief van de binnenstadondernemers, in samenwerking met WAT?! Media uit Weert. Het doel is het unieke karakter van Weert te benadrukken en meer bezoekers aan te trekken.
Dit is Weert
René Witte, voorzitter van de BIZ en ondernemer in de Weerter binnenstad, benadrukte het belang van deze zelfstandige actie. “Na jaren van strategische sessies om de kernwaarden van Weert te definiëren, is het nu tijd dat wij, de ondernemers, zelf de regie nemen om onze binnenstad te promoten,” aldus Witte.
De campagne “Dit is Weert” onderscheidt zich door een authentieke benadering. Door het vermijden van geënsceneerde beelden en de nadruk te leggen op het echte Weert – de cultuur, natuur, sfeer en het bruisende stadsleven – schetst de campagne een compleet beeld van Weert, gericht op kernbegrippen zoals wonen, leven, werken, winkelen, recreëren en genieten.
Een belangrijk onderdeel van de campagne is de samenwerking met lokale influencer Esmée Linden, die via sociale mediakanalen zoals Instagram en TikTok, ondersteund door WAT?! Media, de charmes van Weert zal tonen, gericht op een jongere doelgroep. “Weert heeft zoveel te bieden, en wij, de ondernemers van de binnenstad, kunnen niet wachten dit aan een breder publiek te laten zien,” benadrukt het BIZ bestuur.
Met de lancering van deze campagne streven de ondernemers van Weert ernaar de stad te positioneren als een aantrekkelijke bestemming voor bezoekers uit de regio en verder. De binnenstad van Weert nodigt iedereen uit om te genieten van alles wat het te bieden heeft.
In maart zal de nieuwe website, samen met de sociale mediakanalen, gelanceerd worden, waarmee de campagne verder vorm krijgt.
Er zijn nog geen reacties geplaatst