Het VVV-Inspiratiepunt bij Vakantiepark Weerterbergen werd vandaag officieel geopend door Martijn van den Heuvel, Wethouder economische zaken, toerisme en recreatie samen met Jos Coumans General Manager Roompot Weerterbergen en Giel Polman, directeur Limburg Marketing.
Dit is Weert
Naast het inspiratiepunt bij de Weerterbergen is er ook inspiratiepunt bij Museum W en wordt in juni het inspiratiepunt geopend in het Natuur- en Milieucentrum De IJzeren Man. Tijdens de openingshandeling werd door de wethouder het eerste exemplaar van de toeristische brochure ‘Dit is Weert’ aangeboden aan Laura Geelen, Supervisor Receptie bij Vakantiepark Weerterbergenontving.
VVV 2.0: van informatie naar inspiratie
Met de opkomst van digitale technologieën is de rol van een VVV ontwikkeld van informatievoorziening naar een inspiratiebron. Het VVV 2.0-concept inspireert bezoekers in Hart van Limburg op een interactieve manier. Dit draagt bij aan een gastvrije bestemming en stimuleert bezoekers om meer te ontdekken. Om deze visie te ondersteunen, opent Weert drie VVV-Inspiratiepunten. De locaties zijn zorgvuldig gekozen om een breed publiek te bereiken en bezoekers aan te moedigen de omgeving te verkennen.
Toeristische brochure ‘Dit is Weert’
De brochure ‘Dit is Weert’ staat boordevol met leuke activiteiten voor een dagje uit, routes door de natuur, tips op het gebied van kunst, cultuur, erfgoed, evenementen en nog veel meer. ‘Dit is Weert’ is verkrijgbaar bij de VVV-Inspiratiepunten en ondernemers in de vrijetijdssector.
Coördinerende rol Limburg Marketing
Limburg Marketing speelt een coördinerende rol in het trainen en ondersteunen van vrijwilligers en medewerkers van de VVV-Inspiratiepunten, met als doel een optimale gastervaring te bieden aan bezoekers in Hart van Limburg.
Met de opening van deze inspiratiepunten en het verschijnen van de toeristische brochure zet Weert een belangrijke stap in het versterken van het vrijetijdsdomein en het verrijken van de bezoekerservaring.
Er zijn nog geen reacties geplaatst