Het Munttheater maakt sinds kort gebruik van een nieuw systeem voor gehoorondersteuning. Bezoekers die hiervan gebruik willen maken kunnen dit afspelen via de eigen smartphone. De gehoorondersteuning kan zowel op een hoortoestel, een eigen koptelefoon of oortjes worden aangesloten. Slechthorende bezoekers kunnen zo weer genieten van een optimale geluidsbeleving in het theater.
Gehoorondersteuning in het Munttheater
Neem je eigen smartphone mee
Het nieuwe systeem werkt met het zogenaamde BYOD (bring your own device). Dat wil zeggen dat het de bedoeling is dat iemand die gebruik wilt maken van de gehoorondersteuning, een eigen smartphone meeneemt. Dit kan zowel een Apple (iPhone) als een Android (Samsung, LG, HTC ect.) toestel zijn. Bezoekers kunnen thuis de app ‘Sennheiser MobileConnect’ installeren. De medewerkers van de theaterkassa helpen vervolgens om verbinding te maken met het speciale wifi-netwerk. Hierdoor wordt het geluid rechtstreeks naar de smartphone gezonden.
Mogelijkheden
In de app is het mogelijk om het volume en de klank geheel naar eigen wens te wijzigen voor een persoonlijke geluidsbeleving. De gehoorondersteuning kan zowel met bluetooth als via de ringleiding aangesloten worden op het hoortoestel. Het is zelfs mogelijk om zonder eigen hoortoestel ondersteuning te ontvangen. Hiervoor kunnen bezoekers zelf een eigen koptelefoon of oortjes meebrengen. Deze worden dan verbonden aan de eigen smartphone.
Praktische informatie
Theaterbezoekers die gebruik willen maken van de gehoorondersteuning, kunnen zich voorafgaand aan de voorstelling melden bij de theaterkassa medewerker. Daar wordt extra informatie gegeven over het niet nieuwe systeem. Zij helpen vervolgens om de verbinding zo goed mogelijk tot stand te brengen. Bezoekers hebben zo de mogelijkheid om het geluid te testen voor ze de zaal in gaan.
Kijk voor meer informatie op: https://www.munttheater.nl/gehoorondersteuning
Er zijn nog geen reacties geplaatst