Sinds een paar weken bemensen een zevental medewerkers in de ochtenduren het TIP, het telefonische informatiepunt. Zij nemen alle binnenkomende telefoontjes aan en noteren de gestelde vragen. Vervolgens worden – waar mogelijk en wenselijk – de antwoorden op deze vragen centraal ingevoerd in een digitaal systeem. Uiteindelijk doel is dat de TIP-medewerkers een groot deel (80%) van de telefonische contacten zelf afhandelen. Via dit informatiepunt krijgt je daarmee een inhoudelijk antwoord op de door jouw gestelde vragen en zal je minder vaak worden doorverbonden. Nu zijn ze uiteraard nog niet zo ver omdat de informatie op dit moment digitaal wordt opgebouwd en verzameld. Maar, laten we zeggen, tegen 2015/2016 moeten we die 80% absoluut halen.
Het telefoonnummer van de gemeente Nederweert, 0495-777111, is dus niet veranderd. Het is de bedoeling dat op termijn een meer professionele en snellere afhandeling van telefonische vragen behaald wordt. Uiteindelijk zal de gemeente er naar streven het TIP de gehele dag te bezetten.
Er zijn nog geen reacties geplaatst.